۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85298159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفتگوی خبرنگار ایرنا در غزه با سخنگوی بهداشت فلسطین/ بیمارستانها به پادگان تبدیل شده‌اند

غزه- ایرنا- سخنگوی بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بیمارستان های غزه را به پادگان نظامی تبدیل کرده و ارتباط با بیشتر آن ها قطع شده است.

«اشرف القدره» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع بیمارستانی الشفاء غزه هم اکنون به یک پادگان نظامی و صحنه عملیات نظامیان صهیونیست تبدیل شده و نظامیان اشغالگر در آن جولان می دهند.

وی در عین حال نسبت به تخریب بیمارستان اندونزی غزه مانند بیمارستان الشفاء هشدار داد.

القدره گفت: اشغالگران صهیونیست در حال تخریب گسترده در داخل مجتمع درمانی الشفاء هستند و دستگاه ها و تجهیزات بیمارستان به ارزش میلیون ها دلار را نابود و ساختمان های مختلف در داخل این مجتمع درمانی را ویران کردند و اکنون درحال حفاری در این بیمارستان هستند، ولی به چیزی دست نیافته اند.

وی اضافه کرد: مجتمع بیمارستانی الشفاء غزه فقط ماهیت بهداشتی – درمانی و انسانی دارد و فقط خدمات بهداشتی – درمانی ارائه می کند.

سخنگوی بهداشت غزه از نهادهای بین المللی خواست که برای دفاع و حفاظت از مجتمع درمانی الشفاء و دیگر بیمارستان های نوارغزه که اکنون توسط اشغالگران به قبرهای دسته جمعی تبدیل شده اند، اقدام کنند.

القدره در عین از همه کشورها خواست برای نجات جان مجروحان به برپایی بیمارستان های صحرایی و میدانی در نوار غزه اقدام کنند، زیرا بیمارستان های غزه قادر به خدمات دهی مناسب به حجم گسترده بیماران و مجروحان نیست و روزانه بسیاری از بیماران و مجروحان به خاطر دریافت نکردن خدمات مورد نیاز در این بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند.

وی همچنین بر از دست رفتن کنترل بر شمار بسیاری از بیمارستان های نوار غزه و و شمار دیگری که به خاطر نبود سوخت امکان خدمات رسانی ندارند تاکید و به هدف قرار گرفتن هدفمند خودروهای امدادی و آمبولانس ها و محروم شدن مردم از خدمات سیستم بهداشتی درمانی در شمال غزه اشاره کرد.

القدره گفت: بمباران محله های مسکونی و اماکن اسکان موقت و منازل نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی باعث شده که مردم این منطقه نتوانند برای دریافت خدمات درمانی و دستیابی به مراکز بهداشتی، از منازل و مناطق سکونت خود خارج شوند.

وی اضافه کرد: در طول ۱۰ روز گذشته، هیچ کس نتوانسته است از مجتمع درمانی الشفاء خارج و یا به آن وارد شود و شمار زیادی از مجروحان نمی توانند به بیمارستان ها برسند و شمار زیادی نیز براثر سکته قلبی در منازل خود جان باخته اند و صدها قربانی و مجروح نیز در مناطق بمباران شده هستند که امکان دسترسی به آن ها وجود ندارد.

سخنگوی بهداشت غزه گفت: این یک خطر بزرگ برای سیستم بهداشتی درمانی و محیط زیست در شمال غزه است و از نهادهای بین المللی می خواهیم که اقدامات فوری و کارآمدتری را برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن آمبولانس ها و تسهیل حرکت و دسترسی به مکان های هدف قرار گرفته و انتقال مجروحان و بیماران به بیمارستان ها و جمع آوری اجساد شهدا انجام دهند.

القدره با اشاره به اوضاع بسیار بحرانی شمال نوار غزه، افزود: شمار قربانیان بسیار زیاد است و هر روز کشتار و قتل عام جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی انجام می شود که به پرونده جنایت های این رژیم افزوده می شود.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت فلسطین در غزه نمی تواند آمار دقیقی ارائه کند زیرا برنامه آماری شفافی در این باره وجود ندارد و احتمال می رود ۷۰۰ نفر از جمله ۲۵۹ زخمی و بیمار همچنان بدون آب و غذا و برق در مجتمع درمانی الشفاء در اسارت نظامیان رژیم صهیونیستی باشند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز دوشنبه اعلام کرد: شمار شهدا تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

این دفتر افزود: از مجموع این شهدا پنج هزار و ۶۰۰ تن کودک و سه هزار و ۵۵۰ زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha