۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85298229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شعبات قضایی ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خلخال دایر شد

اردبیل - ایرنا - رئیس دادگستری خلخال با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تشکیل ۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسرا و دادگستری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آرش جعفری روز سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خلخال اظهار کرد: برای تسریع در رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی این شعبات به صورت شبانه‌روزی و مستمر تا پایان زمان برگزاری انتخابات به شکایات مربوطه رسیدگی خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین انتخاباتی از سوی مسئولان هیات‌های اجرایی و نظارت گفت: با افرادی که به هر عنوان در روند برگزاری سالم انتخابات اخلال و شبهه ایجاد کنند برخورد قانونی و کیفری خواهد شد.

رئیس دادگستری خلخال اظهار کرد: استفاده از خودرو و یا هرگونه امکانات دولتی و عمومی برای امور تبلیغی انتخاباتی ممنوع بوده و علاوه بر جرایمی از قبیل انفصال دایم از خدمات دولتی افراد متخلف و قانون‌شکن به جزای شلاق و حبس نیز محکوم خواهند شد.

وی همچنین گفت: تبلیغات زودهنگام و سوء استفاده از فضای مجازی برای تخریب، توهین و افترا توسط نامزدها و هواداران آنها کاملا رصد شده و متهمان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

جعفری با بیان اینکه بیشترین اعتراضات مردمی به تبلیغات زودهنگام در سطح فضای مجازی و بعضا در فضای واقعی است، ادامه داد: قوه قضاییه در کنار سایر ارگان‌های برگزاری انتخابات وظیفه سنگین حفظ سلامت انتخابات و امانت‌داری آرای مردم را برعهده دارد و از هرگونه اعمال و رفتاری که منجر به خدشه‌دار شدن انتخابات و یا تشویش اذهان عمومی شود، گذشت نخواهد کرد.

رئیس دادگستری خلخال با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم برای حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کنیم، گفت: انتظار می‌رود همه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارتی، بازرسی، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، نامزدها و طرفداران آنها برای برگزاری انتخابات سالم و بی‌شائبه تلاش کنند.

سیدجواد یحیی‌زاده ، فرماندار خلخال هم در این جلسه از برگزاری ۲۷ جلسه مرتبط با انتخابات و همچنین ۲ جلسه شورای اداری در این شهرستان خبر داد و گفت: آمادگی همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به همراه امکانات لجستیکی به صورت کتبی به همه ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha