۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85298233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۱۱ میلیون مترمکعب گاز در خراسان شمالی مصرف می‌شود 

بجنورد-ایرنا- رییس بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: میزان مصرف گاز مشترکان این شرکت به ۱۱ میلیون مترمکعب در روز رسید که پیش‌بینی می‌شود با سرمای هوا این رقم افزایش یابد.

احسان ابهری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز گذشته ۴.۵ میلیون متر مکعب از مصرف گاز طبیعی استان مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ثبت شد که بیش از ۴۰ درصد از مصرف روزانه گاز را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سایر صنایع بزرگ استان در روز گذشته سه میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند و ۳.۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز استان هم مربوط به بخش خانگی، تجاری، عمومی و صنایع کوچک است.

رییس بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به رسیدن فصل سرما و افزایش میزان مصرف گاز در استان گفت: اکنون میزان فشار گاز در خطوط انتقال استان مناسب است و نگرانی در این باره وجود ندارد، اما برای جلوگیری از مشکل نیاز به همراهی مشترکان است تا در فصل سرما دچار بحران نشویم.

وی با بیان اینکه در زمان ناترازی گاز، اولویت با تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی است افزود: برای مدیریت مصرف گاز در ادارت، پایش مصرف گاز در دستگاه های اجرایی استان از فردا آغاز می شود.

ابهری تصریح کرد: شرکت گاز استان مکلف است میزان مصرف گاز در ادارات را مورد پایش و بررسی قرار داده و نتایج آن را به استانداری گزارش دهد.

اکنون ۲۵ شهر و ۸۳۲ روستا در سطح خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha