چمران: قطع درختان سعدآباد بدون مجوز کمیسیون ماده هفت انجام شد
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران قطع شدن چند اصله درخت در مجموعه سعدآباد را تایید کرد و گفت: کار خلاف در مجموعه سعدآباد این بود که مجوز کمیسیون ماده هفت را دریافت نکرده بودند.

به گزارش ایرنا، قطع چند اصله درخت در مجموعه سعدآباد چند روزی است که خبرساز شده است؛ در ابتدا عکس هایی از قطع درختان منتشر شد و مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «تصویر منتشره از تعدادی درخت در بار یک خودروی باربری، مربوط به جمع آوری تنه‌های رها شده ناشی از خشکه‌گیری سال گذشته است».

این اطلاعیه همچنین با اشاره به سقوط یک درخت خشکیده سعدآباد بر روی یک شهروند و متعاقب آن شکایت قضایی این فرد علیه مجموعه سعدآباد، شرکت مجری، اداره فضای سبز محوطه سعدآباد را مکلف به هرس تنه‌های خشکیده، قارچی و آفت زده‌ای کرد که به دلیل کج شدن بر روی سر عابرین، هر لحظه جان مردم را تهدید می‌کند.

در اطلاعیه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با انتشار تصاویر سه تنه‌ای که دو سال است از ریشه، خشکیده بوده و با انحنا به روی مسیر حرکت مردم، جان عابرین را تهدید و مسیرهای عمومی را ناامن می کرده، تصریح شده است که به «دروغ‌هایی چون قطع درختان توجه نکنید.»

پس از آن شهرداری منطقه یک هم طی اطلاعیه ای اعلام کرد: اقدام انجام شده توسط اداره فضای سبز مجموعه کاخ سعدآباد و بدون هماهنگی با شهرداری منطقه یک انجام شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در بازدید انجام شده مشاهده شد تعدادی از درختان خشک و دچار آفت زدگی شده و نیاز بود جمع آوری شوند اما اقدام انجام شده در قطع این درختان بدون هماهنگی با شهرداری بوده است که تذکر لازم به مدیریت مجموعه کاخ سعدآباد داده و قرار شد هرگونه حذف و اجرای طرح جایگزینی درختان کهنسال با نهال جدید در این مجموعه با هماهنگی فضای سبز شهرداری منطقه یک انجام شود و درختان در سامانه نهال، ثبت شوند.

چمران: قطع درختان سعدآباد بدون مجوز کمیسیون ماده هفت انجام شد

چمران: همه مجموعه ها برای قطع درختان باید مجوز بگیرند

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز سه شنبه این شورا طی تذکری در صحن مطرح کرد: کار خلاف در مجموعه سعدآباد این بوده است که مجوز کمیسیون ماده هفت را دریافت نکرده بودند.

وی افزود: حتی سازمان بوستان ها هم اگر می خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه های دیگر.

چمران اضافه کرد: بنده این موضوع را مطرح کردم و بی بی سی اعلام کرد که ما حمایت کرده ایم. از بی بی سی انتظاری نیست اما از رسانه های خود درخواست می کنیم اخبار را به درستی ارسال کنند. باید سعی کنیم خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسائلی که برای بنده مبهم است بلافاصله با تماس، پیگیری می کنم، گفت: در خصوص مسئله آب و یا قطع درختان مجموعه سعدآباد، موضوع را بلافاصله پیگیری کردیم. درست است که مشکل کم آبی داریم اما نباید آب بوستان ها را قطع کرد.

چمران گفت: اینکه بگویند درختان آب نمی خواهند و باید رها شوند، درست نیست چرا که درختان اگر از بین برود به حیات انسان ها لطمه وارد می شود.

وی یادآور شد: اگر آب درختان بوستان چیتگر و لویزان خشک شوند، خسارات جبران ناپذیر خواهد بود؛ آب شرب مردم باید تأمین شود اما آب درختان را نیز باید با روش های مختلف تأمین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha