بیش از ۲۳ هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل انجام شد

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین در هفت ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا رضا شیرین‌زاده روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان اردبیل اظهار کرد: از تعداد وسایط نقلیه مذکور ۲۰ هزار و ۹۵۳ خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و ۲ هزار و ۵۳۶ خودرو مابقی نیز طی فرآیند مذکور مردود شدند.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۶۳۲ خودرو در معاینات فنی اولیه و ۲ هزار و ۳۲۱ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شدند.

شیرین‌زاده با بیان اینکه تمام وسایط نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه‌سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی ، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند ، تصریح کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و افزایش ایمنی تردد خودروها است.

وی فعالیت چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد سه مرکز در شهرستان اردبیل و یک مرکز نیز در شهرستان پارس‌آباد در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین با عمر ۱۰ سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ۱۰ سال برابر سه ماه است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی ، از زمان تولید برای وسایط نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایط نقلیه عمومی یک سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha