استاندار فارس : پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید همراه با کتابخانه بهره‌برداری شوند

شیراز - ایرنا - استاندار فارس بر لزوم استفاده از فضای طرح های نهضت ملی مسکن در ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید همراه با کتابخانه ساخته شوند و هر مجتمع همزمان با کتابخانه آن به بهره‌برداری برسند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از کتابداران و برگزیدگان عرصه کتاب فارس افزود: این ضرورت به مسئولان اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز اعلام شده و بر عملی شدن آن نیز نظارت میشود.

وی تاکید کرد: فرآیند ساخت کتابخانه همزمان با مجتمع‌ها انجام شود و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی نیز بر این مهم نظارت داشته باشد.
اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی به ساخت کتابخانه ملی فارس
استاندار فارس با اشاره به موافقت ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر استانی رئیس جمهور به فارس، گفت: در نشست روز گذشته با وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز اختصاص یابد.
ایمانیه عنوان کرد: اعتبارات استانی این پروژه از محل مولدسازی تامین می‌شود و از حق نیم درصد از درآمدهای شهرداری نیز کمک گرفته می‌شود.
وی اظهار کرد: نبود کتابخانه مرکزی در شهر فرهنگی شیراز شایسته و منطقی نبود که اکنون فرآیند ایجاد این زیر ساخت در حال انجام است.
وی گفت: بعید است بتوان سرزمینی را با فرهنگ و اصالت تلقی کرد بدون اینکه در فرهنگ کتاب قوی بدرخشد و فارس امسال فارس در سطح کشور درخشید و این استان فرهنگی جایگاه حقیقی خود را پیدا می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به برپایی اردوهای عشایر از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، اظهار کرد: باید هویت فرهنگی و دینی خود را ارج نهیم و همواره دنبال الگوهای غربی و شرقی نباشیم که این اقدامی ارزشمند است.

استاندار فارس : پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید همراه با کتابخانه بهره‌برداری شوند


دعوت استاندار فارس از خیران عرصه کتاب
استاندار فارس از خیران فارسی خواست تا در زمینه ایجاد کتابخانه‌های سیار اقدام کنند.
وی توضیح داد: هر واحد کتابخانه سیار می‌تواند به حدود ۱۵ روستا خدمت‌رسانی کند.

وی همچنین به کتابفروشی ها پیشنهاد کرد: کتاب‌های خوانده شده و سالم مردم را بگیرند و با قیمتی پایین تر عرضه کنند تا گردش کتاب در جامعه افزایش یابد.
وی به کتابداران فارس نیز توصیه کرد تا خود کتاب بخوانند و حلقه‌های کتابخوانی در میان خود ایجاد کنند که در این صورت در افزایش امانت کتاب موفق خواهید بود.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ اهدای کتاب و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: این فرهنگ بر تقویت فرهنگ و اقتصاد استان اثر گذار است.

در پایان این آیین کتابداران فارسی از استاندار برای دغدغه مندی در حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی قدردانی کردند.

افتتاح ۱۹ کتابخانه طی ۲ سال در فارس پهناور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه این آیین گفت: دولت مردمی سیزدهم اهتمام ویژه‌ای دسترسی عادلانه به کتاب و رشد کتابخوانی داشته و افتتاح ۱۹ کتابخانه فارس طی ۲ سال نشان دهنده توجه به این حوزه است.
محمدحسین فیروزی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای فارس با استفاده از ظرفیت سفرهای شهرستانی استاندار در جریان است.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار مورد نیاز ساخت کتابخانه مرکزی فارس از محل سفر استانی و با تاکید رئیس جمهور، ادامه داد: آیندگان قضاوت خواهند کرد که امروز چه اتفاق نیکویی رخ داده است.

استاندار فارس : پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید همراه با کتابخانه بهره‌برداری شوند


رشد میانگین ۴۰ درصدی شاخص‌های کتابخانه‌ای فارس
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: شاخص‌های تخصصی کتابخانه‌ای فارس امسال به طور میانگین ۴۰ درصد رشد داشته است که نشان دهنده اهتمام به نیازهای مردم در حوزه دسترسی به کتاب است.
وی ادامه داد: مسیر تحول کمی و کیفی در کتابخانه‌های فارس آغاز شده تا آینده خواندنی را برای مردم فارس ترسیم کند.
فیروزی یادآور شد: فارس امسال بیشترین برگزیده عرصه کتاب و کتابخوانی را در میان استان‌های کشور داشت و به شایستگی در قله کتابخوانی قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های ۵۰۰ کتابدار و مسئولان کتابخانه‌های عمومی فارس، گفت: کتابخانه‌های عمومی فارس ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی به مردم هستند که اکنون به بیش از ۱۷۰ هزار عضو خود ارائه خدمت می‌کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه کتابداران شمع دانایی را روشن نگاه می‌دارند، اذعان کرد: این خدمتگزاران اگر هم مطالبه و خواسته ای دارند برای فراهم شدن زمینه خدمت رسانی بهتر است.

.

در این آیین از کتابداران، کتابخوان ها، خیران و دیگر فعالان برگزیده عرصه کتابخانه ها و برگزیده های فارسی کشور در این حوزه قدردانی و تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha