۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85298361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرکنسول پاکستان: سطح تعامل دانشگاه‌های ایران و پاکستان باید افزایش یابد

بجنورد-ایرنا- سرکنسول پاکستان در مشهد به اشتراکات فرهنگی ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: ارتباط و تعامل دانشگاه‌های ۲ کشور باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شهریار روز سه شنبه در نشست با مسوولان دانشگاه بجنورد در تالار ملک‌الشعرای بهار این دانشگاه اظهار کرد: باید زمینه همکاری بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بین ۲ کشور فراهم شود و گسترش همکاری های فرهنگی بین ۲ کشور لازمه رسیدن به این هدف است.

وی بر توسعه همکاری و گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی تاکید کرد و افزود: تعاملات بیشتر باعث رشد و ارتقای علمی دانشگاه های ایران و پاکستان می شود و ما آمادگی کامل برای ارتباط بیشتر را داریم.

سرکنسول پاکستان در مشهد خاطرنشان کرد: کشور پاکستان و ایران مشترکات زیادی از جمله مرز، زبان، آداب و رسوم و دین و مذهب مشترک دارد که با توجه به این اشتراکات باید تبادلات بین ۲ کشور بیشتر شود.

وی گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های پاکستان از استقبال خوبی برخوردار است و حتی اساتید مجرب از ایران در این مراکز تحصیل می کنند و بعضا در همایش ها نیز شرکت خواهند کرد.

شهریار تصریح کرد: تبادل استاد و دانشجو را باید در برنامه های کاری خود قرار دهیم و زمینه برگزاری همایش ها بیشتر فراهم شود.

وی افزود: اینک آمادگی کامل با هرگونه همکاری بین دانشگاهی و برنامه های فرهنگی را داریم و باید از این ظرفیت و پتانیسل ها بهره برداری شود.

رییس دانشگاه بجنورد نیز در این جلسه بر همکاری بیشتر مراکز آموزش عالی بین ۲ کشور تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم تا تعاملات دانشگاهی را در راستای تبادل اساتید و دانشجو با پاکستان بیشتر شود.

محمد شیخ زاده افزود: رویکرد دولت سیزدهم توجه به کشورهای همسایه است که در گذشته این مهم مورد غفلت واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و ایران دارای کلیدواژه های فرهنگی مشترکی هستند که این مهم می تواند زمینه همکاری ها را بیشتر کند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه بجنورد، یکسال پس از تاسیس استان خراسان شمالی در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی پا گرفت که اکنون شمار رشته های آن به ۵۳ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha