۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85298428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ اثر هنرمندان استان سمنان به رویدادهای ملی و بین‌المللی راه‌یافت

سمنان- ایرنا- نمایشنامه‌ای از نویسنده دامغانی و یک اثر چندرسانه‌ای از هنرجویان انجمن سینمای جوان استان سمنان به ترتیب به گردهمایی بین‌المللی صربستان و جشنواره ملی میراث فرهنگی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از راهیابی نمایشنامه «یک روز برای همیشه» اثر عرفان خطیب زاده به گردهمایی بین المللی اسیتژ ۲۰۲۳ صربستان خبر داد.

ابراهیم پورتقی روز سه شنبه به رسانه ها گفت: عرفان خطیب زاده از اعضای مرکز ملی اسیتژ ایران است و نمایش وی یکی از ۶ نمایشنامه برگزیده و راهیافته به این گردهمایی است.

وی یادآور شد: این اثر به نام «یک روز برای همیشه» قرار است یکم آذر در انجمن فرهنگی دانشجویی صربستان با حضور تماشاگران و هنرمندان، نمایشنامنه‌خوانی و به زبان انگلیسی به چاپ برسد.

پورتقی افزود: خلاصه این نمایشنامه به این شرح است که عروسکی بدون پا توسط عروسک‌سازی برای اجرای نمایشش ساخته‌شده، ولی اصلا نقشش را دوست ندارد. پس تصمیم می گیرد در روز اجرای نملیش برای خودش پا درست کند و کل داستان را عوض کند .

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان نیز از راهیابی اثر هنرجوی دفتر سمنان به دومین جشنواره ملی چندرسانه ای میراث فرهنگی با عنوان «میراث در آینه» خبر داد.

مصطفی باقرآبادی خاطرنشان کرد: آثار راهیافته به بخش تلویزیونی دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در پنج رشته معرفی شد و اثر «دارالمرحمه» در بخش گزارش خبری به تهیه‌کنندگی حامد شاهی در بین این اسامی حضور دارد.

وی بیان کرد که دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، از بین متقاضیان شرکت در بخش تلویزیونی دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، در پنج رشته شامل ۱۸ اثر در رشته پویانمایی و عروسکی، ۱۰ اثر ترکیبی، میزگرد و گفت‌وگو، ۱۰ اثر داستانی، ۶ سریال تلویزیونی و نمایش خانگی و ۴۷ اثر در رشته گزارش خبری به این جشنواره راه یافته اند.

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان با بیان اینکه فیلم کوتاه «دارالمرجمه» در بخش گزارش خبری راه یافته به این جشنواره حضور دارد که همراه با ۴۶ اثر دیگر دیده می شود، افزود: دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توسط معاونت میراث فرهنگی کشور به دبیری علیرضا تابش از هشتم تا ده آذر ١۴٠٢ در قزوین برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha