وزیر بهداشت: سالانه ۱۰ هزار پرستار در کشور تربیت می‌شوند

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون ۶۷ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور دایر است که سالانه ۱۰ هزار پرستار در این دانشگاهها تربیت و دانش‌آموخته می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی روز سه شنبه در حاشیه مراسم کشوری بزرگداشت روز پرستار در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پرستاری یکی از بهترین رشته های علوم پزشکی در ایران است، اکنون جامعه پرستاری کشورمان از بهترین ها در دنیا به شمار می‌روند، چراکه علاوه بر داشتن علم و دانش با اتکا به ارزشهای اسلامی به بیماران روحیه داده و شفابخش آنها هستند.

وی با اشاره به رشد خوب و پیشرفت حوزه پرستاری در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور ادامه داد: با توجه به آموزشهای نوین پرستاری، امروز علاوه بر دانشجویان ایرانی، دانشجویان خارجی نیز تمایل دارند برای تحصیل در رشته پرستاری، ایران را انتخاب کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود دستگاهها و تجهیزات پزشکی پیشرفته در بیمارستانهای کشور، افزود: کار با انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، مانیتورینگ در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان ها و سایر تجهیزات پزشکی نیازمند آموزش مستمر و اطلاعات به روز پرستاران است.

عین اللهی ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مهرماه امسال برای حدود ۲۵ هزار نفر آزمون استخدامی برگزار کرد که سهم جامعه پرستاری از این تعداد ۱۴ هزار نفر است و اکنون پذیرفته شدگان در مرحله مصاحبه هستند.

طرح «پرستاری در منزل» و کاهش بار بیمارستان ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقیقات نشان داده که بیمار اگر در منزل تحت مراقبت قرار گیرد خیلی سریعتر درمان می‌شود، چراکه امکانات محیطی، رسیدگی‌ها و در کنار خانواده بودن، در تسریع بهبود بیماری فرد موثر است.

وی با بیان اینکه پرستاری از بیماران تنها خاص بیمارستان نیست، افزود: برای کاهش بار بیمارستانها و ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران، در حال اجرای طرح «پرستاری در منزل» هستیم، در این چهارچوب افرادی که بیماری‌شان خوب شده و دوران نقاهت را می‌گذرانند دیگر لازم نیست در بیمارستان بستری شوند.

دکتر عین اللهی بیان کرد: این بیماران می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های پرستاری که در حال تاسیس هستند، درخواست پرستار بدهند تا پرستار برای انجام مراقبت‌ها به منزل بیمار بیاید.

به گفته وی، اجرای این طرح می‌تواند سبب کاهش بار بیمارستان‌ها و ارتقای مراقبت از بیمار در منزل و تسریع در بهبود آنها شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مراسم بزرگداشت روز پرستار که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، منتخبان جامعه پرستاری کشور از سراسر کشور به عنوان الگوی جامعه پرستاری حضور داشته و تجلیل می شوند.

به گزارش ایرنا،مراسم کشوری روز بزرگداشت پرستار با حضور هزار نفر از پرستاران منتخب کشور در رواق «دارالمرحمه» حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha