۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85298445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحد غیرمجاز بازیافت لاستیک‌های فرسوده در اسلامشهر تعطیل شد

اسلامشهر - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جمع‌آوری محموله بزرگ لاستیک‌های مستعمل خودرو که در ضایعات سوزی استفاده می شد، خبر داد و گفت: از فعالیت این واحد آلاینده جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، حمیده خدنگی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: این واحد آلاینده در زمینه بازیافت لاستیک های فرسوده در منطقه واوان فعالیت داشت که به دلیل استقرار غیرمجاز و آتش سوزی های متعدد که منجر به انتشار ذرات، آلودگی محیط زیست و تهدید علیه سلامت عموم شده بود پس از ابلاغ اخطاریه های محیط زیستی و با پیگیری های به عمل آمده، با گرفتن حکم از مراجع قضایی از ادامه فعالیت آن جلوگیری و حدود ۵۰۰ تن از این لاستیک ها جمع آوری شد .

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم آلودگی هوا در شهرستان، این قبیل آتش سوزی ها است، خاطرنشان کرد: وجود مواد سمی فراوان از قبیل اکسیدهای گوگرد، نیتروژن و کربن و سایر ترکیبات گازهای مضر ناشی از سوزاندن لاستیک های فرسوده، اثرات مخربی بر سلامتی انسان و موجودات زنده و محیط زیست دارد و متاسفانه افراد سودجو و متخلف بیشتر به طور ناشناس به آتش زدن لاستیک های فرسوده برای جداسازی و جمع آوری سیم داخل آنها اقدام می کنند.

خدنگی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ضایعات سوزی توسط افراد متخلف و سودجو موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در فیروزکوه

واحد غیرمجاز بازیافت لاستیک‌های فرسوده در اسلامشهر تعطیل شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرنده در گشت و پایش محیط بانان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: ماموران پاسگاه سر محیط بانی ارجمند روز گذشته طی گشت و کنترل حوزه استحفاظی شهرستان به سه نفر شکارچیغیرمجاز کخ اقدام به زنده گیری پرنده کرده بودند، برخورد و طی تعقیب و گریز متخلفان را دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه از متخلفان چهار قطعه سهره طلایی وحشی و ۶ عدد قفس و هفت عدد چوب دام مربوط به زنده گیری پرنده شکاری کشف و ضبط شد، اظهار داشت: پرنده های کشف شده پس از تیمار و بررسی وضعیت سلامت در زیستگاه های طبیعی شهرستان رها سازی شدند.

فرخی خاطرنشان کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha