استاندار یزد: مرحوم اسلامی ندوشن، فرزند حقیقی ایران و زمانه خود بود + فیلم

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: مرحوم محمد علی اسلامی ندوشن به معنای حقیقی، فرزند ایران و زمانه خود بود و نیک می اندیشید و نیک می نگاشت و پیرانه پند می داد و مثل این بود که هشدار روزگار را از جام جهان بین مشاهده می کرد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، روز سه شنبه در آیین تشییع پیکر استاد مرحوم محمد علی اسلامی ندوشن در مدرسه ماندگار ایرانشهر یزد، افزود: دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، استادی بنام بود که دل در گرو ایران داشت و همواره از ایران نوشت.

وی ادامه داد: مرحوم اسلامی ندوشن به فکر ایران و تنهایی اش بود و همیشه این پند را می داد که ایران را از یاد نبریم همچنین سعی داشت به هر طریقی حتما آواها و ایماها را به گوش اهل هستی برساند.

استاندار یزد گفت: امروز یزد دیار حقشناسان ، فرزند خود را به آغوش کشیده است و تجسم قدرشناسی به ساحت علم و ادب شده است و خوشا خاک عبیر آمیز نیشابور که رفیق نام آوری اش شده و
چنین مدالی را بر سینه خواهد داشت.

فاطمی اظهار داشت: با پاسداشت یاد آن روانشاد نامدار،برای مرحوم اسلامی ندوشن غفران الهی را از دادار بی همتا طلب می نمایم و از همه کسانی که در این مراسم گرد هم آمده اند، از تشریک مساعی کنندگان، اساتیدفرهیخته و از همه تشکرو قدردانی می کنم .

میرجلال الدین کزازی، استاد زبان و ادبیات فارسی نیز در این مراسم گفت: یزد یکی از کانون‌های فرهنگ ایران است و فرزندانی همچون مرحوم استاد اسلامی ندوشن است که زندگی خود را در کار شناساندن ایران صرف کرد.

پبکر مرحوم استاد محمدعلی اسلامی ندوشن که پیشتر در خارج از کشور (کانادا) به رسم امانت به خاک سپرده شده بود، بنا بر وصیت ایشان و با اقداماتی که از سوی خانواده وی و همکاری وزارت امور خارجه صورت گرفت، صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد تهران و مراسمی نیز در دانشگاه تهران برگزار شد.

بزرگداشت این مرحوم، امروز در یزد نیز برگزار و سپس پیکر اسلامی ندوشن به نیشابور منتقل و در کنار آرامگاه نامداران فرهنگ و ادب کشور از جمله عطار و خیام به خاک سپرده می‌شود.

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر متولد سوم شهریور ۱۳۰۳، از پرکارترین ادیبان و پژوهشگران معاصر ایران بود و افزون بر تألیف، به ترجمه آثار به فارسی، از جمله درباره ادبیات و فرهنگ ایران می پرداخت.

این استاد فقید که بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله از وی به‌ جای مانده‌ است سال گذشته در خارج کشور به دیار باقی شتافت.

شهر ندوشن از توابع شهرستان میبد در ۸۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha