۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85298502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرکنسول پاکستان: امکان همکاری پژوهشی بین دانشگاه‌های ۲ کشور فراهم است

بجنورد-ایرنا- سرکنسول پاکستان در مشهد گفت: دانشگاه های ایران در بخش پژوهش و تحقیق دارای جایگاه مناسبی در جهان هستند و این کلیدواژه زمینه همکاری بین دانشگاه های ۲ کشور را فراهم کرده است.

«محمد شهریار» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایران در بخش تحقیق و پژوهش های علمی دارای طظرفیت مناسبی است و کشور سعی در همکاری‌های بیشتر در این زمینه ها دارد.

وی افزود: پاکستان نیز در شاخص های علمی دارای جایگاه مناسبی است و این مشترکات زمینه ارتباطات و تعاملات بین دانشگاه ها را بیشتر می کند.

سرکنسول پاکستان در مشهد بر تعامل بیشتر ارتباطات علمی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: همچنین باید همایش های مشترک علمی بین دانشگاه های ۲ کشور برگزار شود تا اطلاعات و داده‌ها با هم تبادل و از توانمندی های مشترک در راستای ارتقای علمی هر ۲ کشور استفاده شود.

وی عنوان کرد: تعدادی دانشجوی ایرانی در دانشگاه های پاکستان تحصیل می کنند و همچنین پاکستان نیز در ایران دانشجو دارد اما باید زمینه این تبادل فراهم شود.

شهریار در بخش دیگری از سخنانش افزود: اینک برنامه ریزی خواهیم کرد تا در آینده نزدیک همایش‌های فرهنگی ۲ جانبه بیشتر شود.

وی تصریح کرد: حوزه های فعالیت سرکنسول پاکستان در مشهد به طور قانونی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و استان گلستان را پوشش می دهد و تلاش می شود تا زمینه تبادلات بیشتر در این استان ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد شهریار» سرکنسول پاکستان در مشهد از دانشکده های دانشگاه بجنورد، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و شرکت دانشگاهی توسعه فناوری دانشگاه بجنورد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه بجنورد از حدود سه سال تحصیلی گذشته پذیرش دانشجویان خارجی غیربورسیه شهریه‌پرداز را آغاز کرده است.

۱۰ دانشجو از کشورهای افغانستان و عراق در دانشگاه بجنورد تحصیل می کنند و اینک این مرکز آموزش عالی برای جذب دانشجویان خارجی تلاش می کند و زمینه های این مهم را نیز فراهم کرده است و دانشجویان می توانند از طریق کنکور سراسری و به صورت آزاد این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

پنج هزار دانشجو در دانشگاه بجنورد در دانشکده های فنی و مهندسی، علوم اداری و اقتصادی، علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده هنر و کشاورزی زیر نظر ۱۸۳ عضو هیات علمی و ۱۳۰ نفر یاور علمی تحصیل خواهند کرد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha