۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85298519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بروجرد: رفع مشکل بهداشت و بیمه عشایر ضروری است

بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات بهداشتی و درمانی، بیمه و تحصیل جامعه عشایری به خصوص بانوان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز سه‌شنبه در دیدار مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر کشور، اظهار کرد: مشکلات مناطق عشایر به خصوص بانوان و خانواده باید پیگیری و مرتفع شود.
وی با بیان اینکه مهاجرت معکوس در سطح روستاها رخ داده است، افزود: عشایر مشکلات زیادی دارند که یکی از آنها آب شرب است که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.
فرماندار بروجرد بیان کرد: برای رفع مشکلات بهداشت و درمان بانوان نیز باید پیگیر‎ی‌های لازم انجام شود تا بهداشت مطلوب و مناسبی داشته باشند.
مرادی اضافه کرد: برخی از عشایر با مشکل بیمه روبرو هستند که یک ساختاری باید برای آن وجود داشته باشد در راستای مشکل معیشت عشایر آرد همیشه در سبد غذایی آنها قرار دارد که در این راستا باید تلاش شود مشکلی وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم باعث ایجاد روحیه امید در آنها می‌شود، ادامه داد: عشایر نیاز به سوخت، یارانه‌های خاص، پنل‌های خورشیدی و حمام دارند که ساخت حمام و دستشویی سیار برای آنها ضروری است.
فرماندار بروجرد ادامه داد: مشکل نهاد دامی آنها باید مرتفع شود و در راستای ادامه تحصیل دختران این قشر باید تلاش شود که از تحصیل باز نمانند.
مرادی اظهار کرد: آمادگی ایجاد بازارچه عشایر غرب کشور را در بروجرد داریم که تمام محصولات آنها به اینجا آورده شود چون جمعیت زیادی از گردشگران به این شهر می‌آیند و می‌توان به عنوان قطب گردشگری، توریستی و اقتصادی برای عشایر موثر باشد.

۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha