۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85298554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخت‌گیری‌ها درساخت مسکن برای روستازادگان کاهش یابد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان از مسئولان خواست تا سخت‌گیری‌ها در احداث واحدهای مسکونی برای روستازادگان در سطح روستاهای استان را به حداقل برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز سه شنبه در جمع مردم روستای سرولات بخش چابکسر اظهار کرد: اجرای طرح هادی، بازنگری این طرح و سند توسعه روستایی از خواسته‌های روستاییان است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه برای ساخت مسکن روستایی باید سخت‌گیری باشد اما این جدیت برای روستازادگان به حداقل برسد.

وی خاطر نشان کرد: مرتفع‌سازی در روستاهای گیلان تا حدی که برای بقیه روستائیان مزاحمتی ایجاد نشود، مشکلی ندارد، اما اگر مشرف به حیاط روستاییان باشد، قابل اجرا نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ایجاد طبقات باید همه ظرفیت‌ها برای امدادرسانی و احداث زیرساخت‌های برق مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برای دریافت سند روستایی تخفیف های لازم به روستاییان داده شود، بنیاد مسکن تاکنون برای صدور بیش از ۱۶۵ هزار سند روستایی اقدام کرده است ضمن اینکه بنیاد مستضعفان در مورد سند بنیاد علوی نیز باید اقدام کند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بستر و حریم رودخانه در منطقه سرولات بخش چابکسر مانند بقیه مناطق باید حفظ شود و در این عرصه‌ها هیچ مغازه و مسکن و مستحدثاتی نباید ایجاد شود، اظهار کرد: دیواره ها در حریم رودخانه ها باید محکم باشد ضمن اینکه استحکام بنا هم باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه توانمندسازی و توسعه روستاها، مسکن و اشتغال روستایی از برنامه‌های راهبردی دولت است که در گیلان نیز با حساسیت اجرا می‌شود به طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) اشاره و اظهار کرد: در اجرای این طرح در استان باید بر روستاهایی که ظرفیت مهاجرت معکوس دارند، تمرکز شود.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال و مسکن در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مزیت‌های نسبی و ظرفیتهای هر روستا در حوزه‌هایی اعم از گردشگری، کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری باید فعال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای پایایی روستا باید زیرساخت‌ها و رفاه لازم برای روستاییان فراهم شود، اضافه کرد: زمینه حضور روستاییان و ماندگاری روستازادگان در روستاها باید با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی های هر روستا فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مناطق گردشگری خاطر نشان کرد: منطقه گردشگری به معنی ویلاسازی نیست بلکه باید با حفظ شرایط زیست محیطی، منابع طبیعی و چشم‌انداز آنها بتوان گردشگر را جذب کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گردشگری در چابکسر باید ویژه دیده شود و در ورودی شهر دروازه زیبایی احداث گردد، افزود: به مباحثی چون وضعیت آنتن دهی تلفن‌های همراه در منطقه سرولات نیز توجه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha