۱ آذر ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85298555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجمن‌های ورزشی زنجان در انتظار تخصیص اعتبار

زنجان - ایرنا - هیات انجمن‌های ورزشی استان زنجان با بیش از ۲۰ رشته و حدود ۸۰۰ ورزشکار فعال دارای ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسبی است که تخصیص اعتبارات لازم می‌تواند چشم انداز روشنی را برای آن رقم بزند و هدفگذاری‌ها در این رشته را محقق کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ انجمن های ورزشی با بهره مندی از ۲۰ انجمن و یک هزار و ۶۰۰ کمیته ورزشی در سراسر کشور ظرفیت بزرگی برای ارتقای ورزشی کشور محسوب می شود و می تواند با مدیریت صحیح و اصولی و حمایتهای مالی و معنوی پله های ترقی و پیشرفت ورزشکاران را بیش از پیش مهیا کند تا هر یک از آنها در رشته های مختلف در میادین ملی و بین المللی برای کشور افتخار آفرین باشند.

تعدد و تنوع رشته های تحت مدیریت فدراسیون انجمن های ورزشی نشان دهنده اهمیت، حساسیت، جایگاه ویژه و ضرورت توجه به آن است و در صورت حمایت لازم از آن می تواند با برنامه ریزی به رتبه های برتر و درخور شان خود دست یابد.

انجمن‌های ورزشی زنجان در انتظار تخصیص اعتبار

فدراسیون انجمن های ورزشی کشور شامل چندین انجمن از جمله سپک تاکرا، دارت، جوجیتسو، بیس بال، سافت بال، لاکراس،‌ طناب کشی، کریکت، پارکور و پدبال است که هریک از این رشته ها در جای خود ویژگی‌ها،‌ نیازمندی‌ها و جایگاه خاصی در حوزه ورزش دارند.

۲۰ رشته ورزشی و ۶۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار تحت مدیریت هیات انجمن های ورزشی استان زنجان است.هیات انجمن های ورزشی استان زنجان نیز هم اکنون با بیش از ۲۰ رشته ورزشی و ۶۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار فعال در رشته های مختلف زیرمجموعه این هیات فعال است و برای رسیدن به جایگاه برتر و مطلوب به هم افزایی،‌ همدلی و تعامل هریک از بخش های مرتبط با این هیات و حمایت های مالی لازم و تخصیص اعتبارات مناسب از سوی فدراسیون نیاز دارد.

انجمن های ورزشی از هیات های پرجمعیت در استان زنجان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد:‌ هیات انجمن های ورزشی از هیات های پرجمعیت این استان محسوب می‌شود که برای رشد و توسعه هرچه بیشتر آن باید تامین زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری مورد توجه باشد.

جواد بازرگان به اهمیت فعالیت های ورزشی همگانی و ورزش های قهرمانی اشاره کرد و افزود: رشته های فعال در زیرمجموعه انجمن های ورزشی استان تامین کننده خواسته بسیاری از علاقه مندان به ورزش است که باید در این خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری از سوی رسانه ها انجام شود.

وی تاکید کرد:‌ رشته های ورزشی این انجمن ظرفیت ها و پتانسیلهای لازم را برای پرورش ورزشکاران در سطح قهرمانی، مربیان و داوران توانمند دارد و تحقق این امر نیازمند تامین منابع مالی جهت خرید تجهیزات و امکانات و مدیریت تعاملی و درست است.

بازرگان گفت:‌ در صورت فراهم شدن بسترهای مورد نیاز برای رشد و توسعه انجمن های ورزشی امیدها بر تبدیل استان به یکی از پایگاه‌های مهم این رشته در سطح کشور افزایش می یابد.

انجمن‌های ورزشی زنجان در انتظار تخصیص اعتبار

کمبود اعتبار از مشکلات اصلی انجمن های ورزشی زنجان

رییس هیات انجمن های ورزشی استان زنجان نیز با بیان اینکه تمام تلاش این هیات رشد و توسعه ورزش های زیرمجموعه آن است،‌ گفت: تامین اعتبارات لازم می تواند این مجموعه را در برگزاری مسابقات ورزشی یاری کند تا به دنبال این رقابت ها، رشته های ورزشی زیرمجموعه انجمنهای ورزشی بیش از پیش معرفی شوند.

کمبود اعتبارات و ورود و خروج مستمر رشته های ورزشی از مشکلات هیات انجمن های ورزشی است.نرگس رمضانی با اشاره به کمبود منابع مالی، افزود:‌ از ابتدای امسال تاکنون هیچ اعتباری از سوی فدراسیون به هیات انجمن های ورزشی استان زنجان تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ رشته ورزشی زیرمجموعه این هیات در استان هستند، اظهار داشت: مشکل دیگر این هیات ورود و خروج رشته های ورزشی به آن است که به طور مستمر رشته های تحت مدیریت این هیات در حال کاهش یا افزایش است.

رمضانی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات و دیگر مسایل این هیات به طور جدی پیگیری خواهد شد،‌ خاطرنشان کرد:‌ تمام هیاتهای ورزشی با مشکلات مالی مواجه هستند و متاسفانه اعتبارات این هیات نیز جوابگوی ۲۰ رشته ورزشی زیرمجموعه آن نیست.

وی تصریح کرد:‌ هیات انجمن های ورزشی بزرگترین هیات استان زنجان با کمترین حمایت از سوی فدراسیون است و این درحالی است که استان زیرساختهای خوبی دارد و با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان زنجان و تلاش اعضای هیات و حامیان مالی، گامهای مثبت و رو به رشدی در این حوزه برداشته می شود.

انجمن‌های ورزشی زنجان در انتظار تخصیص اعتبار

اولین آکادمی تخصصی فوتبال روی میز در زنجان افتتاح می‌شود

رمضانی یادآور شد:‌ اولین آکادمی دارت استان زنجان به زودی افتتاح خواهد شد و اولین آکادمی تخصصی فوتبال روی میز استان با تجهیزات بسیار حرفه ای و میزهای در حد استانداردهای جهانی نیز افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ با پیگیری های انجام شده، زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب نیز به طور موقت در اختیار این هیات قرار گرفته است تا با توجه به اینکه پشتیبانی مالی زیادی نداریم با این سالن ها بتوانیم درآمدی برای مدیریت ۲۰ رشته ورزش داشته باشیم.

اولین آکادمی دارت و اولین آکادمی تخصصی فوتبال روی میز به زودی در زنجان افتتاح می شود. رمضانی توسعه رشته های ورزشی زیرنظر این هیات، استعدادیابی و شرکت در رویدادهای مختلف را از برنامه های اولویت دار هیات انجمن های ورزشی بیان کرد و گفت: برای پیشبرد امور و تحقق اهداف تعیین شده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

اعتبارات تخصیصی، جوابگوی نیازهای انجمن های ورزشی نیست

دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز در مجمع انتخابی رییس هیات انجمن های ورزشی استان زنجان، گفت:‌ این فدراسیون ۲۲ انجمن را با ۸۰ رشته تحت مدیریت دارد درحالیکه اعتبارات آن در حد تنها یک فدراسیون است که این میزان جوابگوی نیازها نیست و رشد و توسعه رشته های زیرنظر این مجموعه را دشوار و کُند کرده است.

مهدی سلاطی افزود: رشته های این انجمن ها متعدد و متنوع هستند و بسیاری از این رشته ها نیز جزو ورزش های المپیکی محسوب می شوند به طوریکه به تازگی رشته های سافت بال،‌ بیس بال،‌ کریکت و لاکراس نیز در شورای المپیک پذیرش شده اند.

وی اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت در این رشته های ورزشی اغلب در داخل کشور ساخته نمی شوند و باید از خارج وارد شوند که این موضوع کارها را سخت‌تر کرده است.

سلاطی، نبود فضای لازم و سالن های اختصاصی را از دیگر چالش های هیات های انجمن های ورزشی ذکر کرد و افزود:‌ گستردگی رشته های این انجمن ها،‌ اعتبارات خاص و ویژه ای را نیز می طلبد تا این رشته های ورزشی با همدلی و هم افزایی تقویت شوند.

برآیند:

انجمن‌های ورزشی استان زنجان با بیش از ۲۰ رشته و حدود ۸۰۰ ورزشکار فعال با کمبود اعتبارات مواجه است.

با توجه به اینکه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسبی برای این رشته در استان فراهم است در صورت تخصیص اعتبارات لازم شاهد رشد و توسعه این ورزش و تحقق هدفگذاری‌ها در این رشته خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha