امام جمعه موقت اصفهان: برخی حامیان فتنه در مساله غزه سکوت اختیار کردند

اصفهان-ایرنا- امام جمعه موقت اصفهان گفت: سال گذشته برخی در ماجرای فتنه و آشوب‌ها، کلاس‌های درس را تعطیل کردند و بیانیه دادند اما امروز در برابر جنایت‌هایی که در غزه با ۳۰ هزار کشته و مجروح اتفاق افتاده است، سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام سید احمد محمودی روز سه‌شنبه در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور که در سالن همایش های دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد، افزود: برخی افراد بدون کوچکترین اشاره‌ای به ارتکاب جنایات‌ رژیم صهیونیستی در غزه، در کلاس‌های درس نیز به این ظلم آشکار اعتنا نکردند.

وی خاطرنشان کرد:: نهاد «بسیج اساتید» با برخورداری از ویژگی انسجام فکری، مدیریت جهادی، بصیرت، روشن بینی سیاسی و شناخت از دوست و دشمن یک ظرفیت مهم در دانشگاه‌های کشور بشمار می‌رود که رسالت آن مبارزه با سطوح مختلف جهل و رسیدن به یک منظومه فکری بالنده و مشترک است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بسیج یکی از سازمان‌های با برکت و نوپای انقلاب است، افزود: در نظام اسلامی سازمان‌هایی ظهور کرد که سابقه نداشته است؛ برخی از آنها پیش از انقلاب هم وجود داشت اما امام خمینی(ره) پس از انقلاب، بسیج مستضعفین، بنیاد شهید و کمیته امداد را پایه‌گذاری کردند که برکات آنها در جامعه مشاهده می‌شود.

وی با بیان‌اینکه بسیج خوراک علمی، فرهنگی، سیاسی و امنیت ما را لحظه به لحظه اداره و تأمین می‌کند، افزود: بسیجی سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، او طرفدار علم، دانش و پیشرفت است اما علم زده نیست، بسیجی آبادگر دنیاست اما خود اهل دنیا و دنیازده نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان‌اینکه مفهوم و کارکردهای بسیج اکنون در سایر کشورها نیز درک شده است و حتی از آن الگو قرار می گیرتد، افزود: سردار شهید سلیمانی با تفکر بسیجی توانست داعش را نابود کند و برای همین برکات است که اکنون بسیج با هدف تکمیل پروژه نفوذ تخطئه می شود.

وی از دیگر شاخصه‌های مهم بسیجی بودن را دشمن شناسی، عقل گرایی و توان تبیین بیان کرد و افزود: در این زمینه بسیجیان باید حضرت زینب(س) را الگو قرار دهند و هر لحظه بدانند چه واژه‌هایی را چگونه و کجا به کار ببرند.

امام جمعه موقت اصفهان: برخی حامیان فتنه در مساله غزه سکوت اختیار کرده‌اند

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: بسیجی بودن به کارت و پرونده پرسنلی نیست، بلکه هر کس در برابر فتنه‌های زمانه عاشورایی بایستد، بسیجی است.

وی تصریح کرد: آمریکا و اسراییل دشمن ملت‌ها و آزادیخواهان هستند و این حقیقت بعد از نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر اثبات شد، آمریکا تلاش کرد تا خود را بزرگ جلوه دهد و ما را بترساند اما بسیجی هرگز از قدرت هایی که امروز درمانده و مستاصل شده‌اند، نمی ترسد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: حضور بهنگام، مؤثر و مهربان در عرصه خدمت‌رسانی از دیگر ویژگی های بسیجیان است و آنها در همه بزنگاه‌ها در صحنه‌ها و در کنار مردم حضور دارند.

امنیت کشور مرهون خون شهداست

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان نیز در این همایش گفت: بطور میانگین هر سال ۲۵۰ تا ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی می‌شود و امنیت امروز کشور ما به برکت خون پاک شهداست.

سردار محمد هاشم پور با بیان اینکه مرزبانان و جوانان کشور شبانه‌روز با گروهک‌های مختلف مبارزه و بسیاری از دسیسه‌های آنها را خنثی می کنند، افزود: فعالیت این گروهک‌های تروریستی با مشغول شدن اسرائیل در جنایت‌هایش علیه مردم غزه، اکنون در خاک کشور کاهش پیدا کرده است.

وی اقتدار کشور را در پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، کار جهادی و جهاد تبیین دانست و افزود: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اگر بدانند در حمله به ایران اسلامی موفق می شوند لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند اما آنها قادر به انجام اینکار نیستند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) گفت: اکنون بدنبال جنایت‌های این قدرت‌ها، کشورهای غربی و اروپایی بیدار شده‌اند و حتی در کنسرت‌های خود از فلسطین دفاع می کنند در حالی که برخی غربزده‌ها در داخل کشور در برابر این نسل کُشی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.

این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: رژیم صهیونیستی به حمایت آمریکا، قدرت ارعاب، توان سازمان‌های جاسوسی و ارتش خود دلگرم بود و در حالی که منطقه غزه بطور آنلاین(برخط) و شبانه‌روزی تحت نظارت و جاسوسی آنهاست، با لطف خداوند متوجه اجرای عملیات «طوفان الاقصی» مبارزان فلسطینی نشدند.

وی افزود: مبارزان فلسطینی از زمین، زیرزمین، هوا و دریا تا ۷۰ کیلومتر در عمق سرزمین های اشغالی نفوذ کردند و اسراییل تا ۲۴ ساعت نخست حمله دچار یک شوک بزرگ شد؛ به همین دلیل آمریکا به کمک آنها آمد و برای جبران این شکست مفتضحانه، امروز شاهدیم که دیوانه‌وار به غیرنظامیان حمله می کند.

هاشم‌پور ادامه داد: افزون بر ۳۰۰ خودروی زرهی و تانک از مجموع یک هزار و۶۰۰ تانک اسراییلی‌ها در این عملیات نابود شد، از این رو صحنه جنگ برای آنها تبدیل به یک منجلاب شده و در حال غرق شدن هستند، ضمن اینکه افکار عمومی دنیا نیز علیه آنها در حال گسترش است.

امام جمعه موقت اصفهان: برخی حامیان فتنه در مساله غزه سکوت اختیار کرده‌اند

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: اکنون حزب الله در شمال اسراییل چشم‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را منهدم می کند و آنها جرأت پاسخ ندارند، همه پروازهای رژیم صهیونیستی خوابیده و مهاجرت معکوس از اسرائیل آغاز شده است و سامانه «گنبد آهنین» آنها نیز دیگر قدرت پاسخگویی ندارد.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان نیز در این همایش با بیان اینکه تأسیس بسیج، الهام الهی به امام خمینی (ره) بود، افزود: یمنی‌ها، حزب‌اللهِ لبنان، فاطمیون و زینبیون، همگی شاخه‌های تکثیر شده بسیج هستند که به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) خلق شد و اکنون نمی‌گذارند آب خوش از گلوی آمریکا و همدستانش در منطقه پایین برود.

حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌ زاده با بیان اینکه در دانشگاه‌ها اساتید بسیجی نیز مسوولیت های مهمی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: پیروزی که خداوند وعده داده برای زمانی است که ما استقامت داشته باشیم و این مهمترین ویژگی بسیجیان است.

به گزارش ایرنا؛ نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور، امروز همزمان با «هفته بسیج» با شعار«استاد بسیجی؛ کارآمدی نظام حکمرانی، آزادی قدس، آرمان اسلامی» در دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی و ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان اصفهان نیز برگزار شد.

در این همایش، از رضا مختاری رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان بعنوان استاد نمونه بسیجی تجلیل شد.

امام جمعه موقت اصفهان: برخی حامیان فتنه در مساله غزه سکوت اختیار کرده‌اند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha