۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85298664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان مرز تورخم با افغانستان را مسدود کرد

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85298664
پاکستان مرز تورخم با افغانستان را مسدود کرد

تهران- ایرنا- مسئولان محلی در مرز تورخم گفتند: طرف پاکستانی از صبح امروز گذرگاه تورخم در مرز با افغانستان را برای عبور و مرور مسدود کرده است و کسانی که گذرنامه و روادید معتبر ندارند، متوقف می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، عصمت‌الله یعقوب، کمیسر مرز تورخم گفته است که طرف پاکستانی صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان) دروازه‌ گذرگاه تورخم را برای عبور و مرور بسته است.

وی افزود: پاکستان به وسایل نقلیه‌ای که رانندگان آنان ویزا و پاسپورت ندارند، اجازه‌ ورود نمی‌دهد. در گذشته رانندگان خودروها بدون گذرنامه و روادید اجازه‌ تردد داشتند.

با توجه به مقررات اخیر پاکستان، شهروندان افغانستان باید برای سفر به پاکستان بادی پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشند.

این در حالی است که پاکستان به بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر و پناه‌جوی بدون مدارک تا اول نوامبر (۱۰ آبان) مهلت داده بود که آن کشور را ترک کنند، در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

رسانه‌های پاکستانی نیز از بسته شدن این گذرگاه خبر دادند اما مقامات پاکستان تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

به گزارش رسانه های پاکستان، این گذرگاه پس از آن بسته شد که پاکستان داشتن روادید برای رانندگان وسایل نقلیه باری را از امروز سه‌شنبه در تورخم اجرا کرده است.

طبق این گزارش ها، سرفراز بوگتی، وزیر کشور پاکستان (وزیر امور داخله) بر ایمن سازی مرزها و عبور و مرور افراد با ویزا تاکید کرده است.

حکومت موقت پاکستان در هفته‌های اخیر تصمیم مشابه را در مرز چمن و اسپین بولدک اجرا کرده است. در پی تعیین شرایط داشتن پاسپورت و ویزا، هزاران نفر در مرز چمن دست به تحصن زده‌اند.

گذرگاه تورخم آخرین بار در ۲۴ شهریور پس از ۹ روز به روی رفت‌ و آمد بازرگانان و مسافران بازگشایی شد.

آن زمان مرز تورخم پس از درگیری مرزبانان پاکستانی و جنگجویان طالبان، بسته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha