یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس خراسان شمالی تامین شد 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف سفر مقام معظم رهبری برای مدارس و فضاهای آموزشی استان تامین شد.  

مرتضی بهزادفر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ریال از ردیف سفر مقام معظم رهبری به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به دیدار استاندار خراسان شمالی با نماینده دفتر مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار تامین ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی یک آسمان نما (پلانتاریوم) برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قول مساعد داده شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به پیگیری ها برای تکمیل سد گلمندره در شهرستان گرمه گفت: ساخت این سد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که اجرای آن در مراحل پایانی قرار دارد و این سد نقش اساسی در مهار سیلاب‌ اخیر داشت.

وی افزود: درخواست ما این است از اعتبارات ردیف سفر مقام معظم رهبری برای سال آینده به تکمیل این سد کمک شود.

بهزادفر خاطرنشان کرد: ساخت سد گلمندره در سال ۹۱ آغاز شد و اجرای آن تا پیش از این دولت پیشرفت چندانی نداشت اما در این دولت برای تکمیل آن همت شده و پیشرفت فیزیکی آن به ۹۱ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: برای ساخت این سد تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و تکمیل آن به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مخزن سد گلمندره گنجایش ذخیره سازی ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد. این سد با هدف کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد در این منطقه ساخته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: همچنین در این دیدار برای تامین اعتبار از ردیف سفر مقام معظم رهبری برای تکمیل دانشکده داروسازی استان قول مساعد داده شد.

براساس این گزارش زیربنای دانشکده داروسازی در مرکز استان در گستره حدود پنج هزار مترمربع در حال اجرا است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha