سرمربی تیم ملی بدمینتون: حیاتی به دنبال سهمیه المپیک است/احتمال حضور در بخش رزرو جام فجر

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بدمینتون گفت: علی حیاتی به دنبال سهمیه انفرادی المپیک است و دو بازیکن هم داریم که به دنبال سهمیه دوبل هستند و امیدوارم به سهمیه برسند.

نیکزاد شیری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات پیش روی ملی‌پوشان بدمینتون، اظهار داشت: نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز شده؛ همچنین دو هفته پیش مسابقات رنکینگ سطح دو کشوری به عنوان انتخابی مسابقات بین‌المللی جام فجر برگزار شد. امتیازاتی که بچه‌ها از مسابقات رنکینگ سطح یک تا سه می‌گیرند، معیار انتخاب آنها در تیم ملی است.

وی افزود: قرار است دو بازیکن ما در بخش دوبل در سه مسابقه بین‌المللی در هند شرکت کنند تا بتوانند سهمیه جام جهانی و المپیک را به دست آورند. علی حیاتی قرار بود در بحرین حضور یابد اما بنا به دلایلی نتوانست شرکت کند و باید برنامه جدید خود را به ما بدهد. معمولا بازیکنان برنامه مسابقات خود را با مربی در میان می‌گذارند و ارزیابی می‌کنند که در کدام رقابت بین‌المللی شانس کسب مقام و امتیاز دارند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون درباره شکست و حذف علی حیاتی در بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: وی ۱۸ سالش است و دو بار قهرمان کشور و دو مقام دومی کسب کرده، اما حذف او در هانگژو سبب شد تا هجمه زیادی به او وارد شود. قبلا هم گفتم که بازی‌های آسیایی در رشته بدمینتون مانند المپیک است و اکثر قهرمانان المپیک از کشورهای آسیایی هستند. همه ما خوشحال می‌شدیم که حیاتی بازی اول را ببرد اما سطح این بازی‌ها بالا بود و وقتی حذف شد، هجمه زیادی به یکباره به وی وارد کردند. دو هفته طول کشید تا این بازیکن بعد از این همه هجمه‌، خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی روی برای برخی بازیکنان سال‌ها هزینه می‌کنیم با یک باخت نباید به یکباره به آن بازیکن هجمه وارد کنیم. این بازیکنان سرمایه کشور هستند. حیاتی به دنبال سهمیه انفرادی المپیک است و دو بازیکن هم داریم که به دنبال سهمیه دوبل هستند و امیدوارم به سهمیه برسند اما مطمئن هستم که سهمیه جام جهانی را خواهند گرفت. در دوبل ما توانستیم در مسابقات بین‌المللی اوگاندا، سوم شویم.

شیری یادآور شد: برای کسب رنکینگ بهتر باید بتوانیم حامیان مالی برای اعزام پیدا کنیم. بازیکنان ما نمی‌توانند به آفریقا بروند زیرا هزینه آن گران‌تر اما جدول آن خلوت‌تر است. اگر در ورزش پول نباشد کاری نمی‌توانیم بکنیم. بودجه فدراسیون از درآمد یک فوتبالیست درجه چندم هم کمتر است. اگر بخواهیم برای سه ماه برای بازیکنان اردو برگزار کنیم باید نصف بودجه فدراسیون صرف آن شود. بودجه‌ها خیلی کم است و می‌دانم فدراسیون پیگیر اعزام‌های بازیکنان است.

وی ادامه داد: اگر لیگ برتر فعال‌تر شود و بازیکنان خوبی بیایند و باشگاه‌ها به مدت ۶ ماه در لیگ درگیر شوند فشار مالی از روی دوش فدراسیون برداشته می‌شود و بازیکنان با آمادگی خوبی وارد اردو می‌شوند. یکی از راهکارهای آمادگی بازیکنان فعال کردن لیگ است و در این صورت دستمزد بازیکنان هم بالا می‌رود می‌توانند خودشان هم با این دستمزد سرمایه‌گذاری کنند و به مسابقات بین‌المللی بروند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی جام فجر چون در سال قبل از المپیک است، امتیاز آن هم بد نیست سطح بالایی دارد و کشورهای زیادی به ایران خواهند آمد. در بخش پسران بیشتر از دختران بدمینتون باز به ایران ‌می‌آیند.

شیری گفت: این امکان وجود دارد که بازیکنان ما در جدول اصلی قرار نگیرند و به بخش رزرو بروند. زیرا مقام آوردن برای آنها سخت می‌شود. همواره به بازیکنانم می‌گویم که حریف هر چقدر هم قوی یا ضعیف باشد ما نماینده ایران هستیم و باید امتیاز بگیریم و پوئن به پوئن یک بازی برای ما ارزشمند است. بازیکنانی در جام فجر شرکت می‌کنند که حامیان مالی قوی دارند و هر سال در ۲۰ مسابقه بین المللی حضور می‌یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha