۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85298826
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک ضدکشتی بومی هند

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85298826
آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک ضدکشتی بومی هند

تهران- ایرنا- نیروی دریایی هند نخستین موشک ضدکشتی تولید داخلی خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از هندوستان تایمز، نیروی دریایی هند پس از اتمام اولین آزمایشات خود در ماه مه سال گذشته، دومین آزمایش موفقیت آمیز موشک ضد کشتی داخلی خود را در روز جاری انجام داد.

این آزمایش یک تلاش مشترک بین سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) و نیروی دریایی این کشور است.

برد این موشک ممکن است ۵۰۰ کیلومتر باشد که بیشتر از برد ۳۵۰-۴۰۰ کیلومتری است که موشک کروز مافوق صوت هند و روسیه براهموس ارائه می کند و می تواند توانایی‌های نیروی دریایی هند را به‌ویژه در حوزه سیستم‌های موشکی مبتنی بر کشتی با برد وسیع افزایش می‌دهد.

ویدئویی که از آزمایش این موشک توسط نیروی دریایی هند در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده است پرتاب موشک از هلیکوپتر پادشاه دریا ۴۲ بی (Sea King ۴۲B) را به تصویر می کشد.

این موشک دارای فناوری‌های پیشرفته مختلفی است که شامل یک پرتابگر بومی برای هلیکوپتر و یک سیستم هدایت شامل ناوبری پیشرفته و سیستم اویونیک یکپارچه است.

علاوه بر این، نیروی دریایی هند در ماه اکتبر آمادگی خود را برای آزمایش افتتاحیه یک موشک ضد کشتی جدید دوربرد، توسعه یافته توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند، با برد ۵۰۰ کیلومتر - فراتر از برد موشک براهموس-، اعلام کرد.

براهموس، یک موشک کروز هند-روسی است که در ابتدا بردی ۲۹۰ کیلومتری داشت اما اکنون با به روزرسانی های گسترده بردی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha