«رویای اردوی جهادی در غزه»؛ بخش ویژه جشنواره ملی جهادگران/ حضور شعرای آیینی بین‌المللی

تهران- ایرنا- دبیر پنجمین جشنواره ملی جهادگران از بخش ویژه «رویای اردوی جهادی در غزه» در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: در رویداد امسال با جدی شدن بخش ادبی احتمالا از شعرای آیینی که در عرصه جهادگری در کشورهای دیگر حضور دارند مهمان ما باشند و به تبادل تجربه با قشر جهادگران داخلی بپردازند.

امیرحسین حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره این‌که با توجه به فجایع غزه آیا بخش مجزایی در خصوص غزه در این رویداد تدارک دیده شده است؟ اظهار داشت: «رویای اردوی جهادی در غزه» به این شکل است که نویسندگان و شعرا می‌توانند این رویا را در قالب شعر و داستان به تصویر بکشند. رویای اردوی جهادی در غزه بخش ویژه ادبی جشنواره امسال است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از هشت سال دوران دفاع مقدس، جریان جهاد سازندگی وارد عمل شد و به عمران و آبادانی کشور پرداخت. اکنون هم گروه های جهادی دنباله رو جهاد سازندگی، کار عمران و آبادانی در روستاها و مناطق کم برخوردار را پیگیری می‌کنند.

گروه های جهادی صرفا نباید به کار عمرانی شناخته شوند

حیدرپور گفت: گروه های جهادی صرفا نباید به کار عمرانی شناخته شوند. البته این کار همچنان انجام می‌شود و نیاز و برکت کار است اما اکنون در تمام محورها، دانشجویان با توجه به رشته‌های خود فعالیت می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: از این حیث به جشنواره عنوان بین‌المللی ندادیم و در پذیرش آثار به آن معنا آثار بین المللی دریافت نمی کنیم، اما از آنجایی که شبکه جهانی جهادگران را می شناسیم در دو روز اختتامیه جشنواره مهمان هایی از کشورهای مختلف جهان هم خواهیم داشت که به تبادل تجربه با گروه های جهادی داخلی می پردازند.

دبیر جشنواره ملی جهادگران گفت: با جدی شدن بخش ادبی جشنواره، احتمالا این برنامه را هم داشته باشیم که از شعرای آیینی که در عرصه مقاومت در کشورهای دیگر حضور دارند مهمان ما باشند و به تبادل تجربه با قشر جهادگران بپردازند.

۳۰ آبان تا ۳۰ آذر مهلت ارسال آثار

حیدرپور خاطرنشان کرد: در بخش ادبی، پذیرای آثار علاقمندان تا ۳۰ ام آذر هستیم که در قالب داستان، شعر و خاطره می‌توانند این آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: یک وب گاه رسمی به نام پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران ایجاد شده که علاقمندان می‌توانند اطلاعات خود را تکمیل و آثار خود را بارگذاری کنند.

به گفته حیدرپور، در طی داوری، در نیمه بهمن ماه اختتامیه جشنواره در تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha