۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85298930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بسته جدید حمایتی ۱.۳ میلیارد یورویی آلمان به اوکراین

تهران- ایرنا- آلمان با یک بسته کمک نظامی به ارزش ۱.۳ میلیارد یورو که شامل چهار واحد سامانه پدافند هوایی IRIS-T است، از اوکراین حمایت خواهد کرد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از رویترز، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در سفر به اوکراین از تداوم حمایت برلین از کی‌یف در مقابل روسیه خبر داد.

تاکنون، برلین متعهد شده است که هشت سیستم IRIS-T را در اختیار اوکراین قرار دهد که سه مورد از آنها به این کشور ارسال شده است.

پیستوریوس که در کنار رستم اومروف همتای اوکراینی خود سخن می‌گفت، به خبرنگاران گفت: بسته حمایتی همچنین شامل ۲۰هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری و همچنین مین‌های ضد تانک خواهد بود.

وی خطاب به مقامات نظامی اوکراین، افزود: مطمئن هستم این تجهیزات به شما در مبارزه با روسیه کمک خواهد کرد. اعطای این کمک‌ها نشان می‌دهد که ما به طور پایدار در کنار اوکراین هستیم.

وزیر دفاع آلمان همچنین از ارسال ۱۴۰هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری تا سال آینده خبر داد.

طبق گزارش موسسه اقتصادی کیل، آلمان تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است که از جمله آنها می‌توان به تانک‌های رزمی لئوپارد ۲، زره‌پوش ضد تانک ماردر، سامانه‌های دفاع موشکی ایریس تی و پاتریوت، توپ‌های ضدهوایی گِپارد و سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha