۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85298935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق‌بخشی به بازار فروش تولیدات زنان عشایر در دست اجراست

بروجرد - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر ایران گفت: بانوان عشایر در تولید محصولات توانمندی بی‌نظیری دارند اما در زمینه فروش و بازار با مشکل روبه رو هستند که برای حل این مشکل نمایشگاه‌های استانی، ملی و منطقه‌ای برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیده فریده موسوی روز سه شنبه در جریان سفر به بروجرد و بازدید از صندوق های اعتباری خرد این شهرستان افزود: مقرر شده کشور به پنج یا هفت منطقه تقسیم‌بندی، تولیدات هر استان به دورترین استان‌های پرتردد دیگر انتقال یابد و نمایشگاه محصولات در آنجا دایر شود که در این زمینه ‌اعتبار جداگانه در حال تخصیص است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی سازمان امور عشایر توانمندسازی اقتصادی زنان عشایر و پایدار کردن این توانمندی‌هاست اظهارداشت: اطلاعات و آمار جامعه عشایر در حال به روزرسانی که برای امور زنان فعالیت‌ها و مسوولیت‌ها برعهده ما قرار دارد و یکی از آنها تسهیل‌گری است.

این مسئول اظهار کرد: در بین زنان جامعه عشایری ۱۷۴ کارشناس در استان های مختلف که وجهه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بالاتری دارند، شناسایی شده اند که از ظرفیت آنان بیشتر استفاده شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: با توجه به ایجاد صندوق‌های خرد زنان و توانمندسازی اقتصادی پایدار آنان، زنان عشایر نیازهای بیشتری نیز اعم از آموزش، بهداشت و تغذیه دارند که نباید فقط به بحث اقتصادی آنان و صندوق‌ها اکتفا کرد که رسیدن به این امر وظیفه کارشناسان شهرستان‌ها به منظور کشف و رشد دادن استعدادهای زنان عشایری است.

وی ادامه داد: ۱۰ صندوق خرد زنان در لرستان تاسیس می‌شود و برای پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ اعلام آمادگی می‌کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: باید کارگروه یا کمیته خاص زنان عشایر تشکیل و دستگاه‌های آموزش و پرورش، سوادآموزی و بهداشت نیز عضو این کمیته شوند؛ با تشکیل این کارگروه باید مشکلات هر شهرستان احصا و دختران بازمانده از تحصیل نیز شناسایی شوند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل زنان و خانواده سازمان امور عشایری کشور همچنین از توانمندی‌های زنان عشایری شهرستان بروجرد نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha