استاندار اصفهان: شهرداران برای رضایتمندی عمومی بیشتر تلاش کنند

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان با اشاره به نقش مدیران شهری در ارتقای سرمایه اجتماعی گفت: شهرداران برای رضایتمندی عمومی باید با پایبندی و اشراف لازم به امور به منظور ارائه مطلوب خدمات شهری به مردم همت بیشتری کنند.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی عصر سه شنبه در نشستی با شهرداران استان اصفهان در تالار شهروند افزود: از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم در رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، شهرداران و مدیران شهری هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: بسیاری از کشورهای مختلف در دنیا بر پایه تجهیزات و علوم مختلف قدرت خود را معنا می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور ما، مردم گرداننده امور بسیار مهم بودند و بر دوش آنان نیز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که از همه گذرگاه‌های سختی که جمهوری اسلامی عبور کرده با اتکا به مردم بوده است.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها نقش ویژه‌ای در ارتقای رضایتمنمدی دارند زیرا بخش‌های مختلف حوزه مأموریت شهری در زندگی مردم دخیل است.

مرتضوی تأکید کرد: اگر حفظ نظام از واجبات است همه شئونی که برای حفظ و تقویت نظام تأثیرگذار است نیز در یک جهاد مقدس فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو از مجموعه شهرداران و مدیریت شهری درخواست می‌کنم در دورانی که اردوگاه دشمن بی وقفه تلاش می‌کند تا هویت مردم ما را تحت تأثیر قرار دهد نگاه ویژه‌ای به حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی داشته باشند.

مرتضوی همچنین ضمن اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری گفت: در این ایام دشمن سعی می‌کند مردم را ناامید و دلسرد کند، ولی مسوولان باید هوشیار باشند و با کسب رضایت حداکثری مردم به برگزاری باشکوه انتخابات کمک کنیم.

وی افزود: بایستی این نگاه را در جامعه ایجاد کنیم که با حضور پررنگ و معنادار مردم مسیر گفت و گوهای بین‌المللی کشور ما با سایر کشورها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه شهرداران در انتخابات ۲ نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند اظهارداشت: نقش مستقیم حمایت و پشتیبانی از برگزاری و اجرای انتخابات و نقش غیرمستقیم در عرصه مشارکت همگانی معنا می‌شود.

وی بیان کرد: این مهم برنامه منظم و کارشناسی شده می‌خواهد لذا شهرداران در این راه از نهضت خدمت‌رسانی به مردم غافل نشوند.

مرتضوی درباره همکاری شهرداران در اجرای پروژه‌های فیبر نوری نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود شهرداران همکاری و مساعدت لازم را با مدیریت استان داشته باشند تا این خدمات به نحو مطلوب برای دسترسی مردم فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی در فصل سرد سال گفت: در این راستا نیز تلاش شود حتی کمترین افراد هم در مشقت نیافتند.

به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این همایش گفت: محورهای اساسی توسعه استان، گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان هدفگذاری شده که بر این اساس تعریف نیازها و توسعه زیرساخت‌ها در حال حرکت به این سمت است و نتیجه آن بزودی در این حوزه‌ها آشکار خواهد شد.

مهران زینلیان افزود: شهرداری‌ها می‌توانند نقش مؤثری در این ۲ حوزه بویژه گردشگری ایفا کنند.

وی ادامه داد: محورهای اساسی توسعه استان ایجاب می کند که سهم بخش خدمات در برنامه‌های استان حدود ۷۰ درصد، صنعت ۲۵ درصد و کشاورزی پنج درصد باشد.

زینلیان گفت: اقدامات شهرداری‌ها در این حوزه ها می تواند ارزشیابی شود، شاخص‌هایی در ارزشیابی‌ها وجود دارد که می‌تواند به حرکت شهرداری‌ها در مسیر بهتر کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهارداشت: ۷۶ شاخص حول هشت محور در حوزه‌های شهرسازی، مالی، خدمات شهری، فن‌آوری، عمرانی، اداری، فرهنگی و گردشگری در ارزشیابی شهرداری ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: شاخص‌ هایی مانند تدوین برنامه پنج ساله شهری، هوشمندسازی، سامانه‌های خدمات رسان به شهروندان و حمل و نقل و ترافیک در حوزه شهرسازی و خدمات شهری قرار دارند و می‌طلبد شهرداری‌های استان مطالعات گسترده و تخصصی پیرامون این موضوعات داشته باشند.

زینلیان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرداری هر شهر برنامه‌های خاص و منحصر به فرد برای توسعه گردشگری تدوین کند و برند خاص برای خود در زمینه گردشگری داشته باشد که البته این اتفاق منجر به توسعه شهر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با جمعیتی افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، ۱۱۴ شهر دارد و بیش از ۸۵ درصد استان در شهرها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha