کره شمالی ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرد

تهران- ایرنا- ستاد مشترک ارتش کره جنوبی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی یک ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری کِی بی اس، در این بیانیه آمده است: کره شمالی موشک حامل این ماهواره نظامی را یک روز زودتر از برنامه‌ریزی اعلام شده قبلی خود در ساعت ۲۲:۴۳ سه‌شنبه شب (به وقت محلی) شلیک کرده است.

بر اساس این بیانیه، موشک حامل این ماهواره نظامی بر فراز دریای بین شبه جزیره کره و چین پرواز کرده اما هنوز مشخص نیست که پرتاب این ماهواره به فضا، موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

به گزارش شبکه خبری کی بی اس، کره شمالی در ماه مه و آگوست سال جاری نیز اقدام به پرتاب ماهواره نظامی کرده بود اما هر بار با شکست مواجه شد.

کره شمالی روز سه‌شنبه، ژاپن را به عنوان هماهنگ‌کننده منطقه‌ای سازمان بین‌المللی دریانوردی از برنامه خود برای پرتاب موشکی حامل یک ماهواره نظامی در ماه جاری مطلع کرده بود.

در همین ارتباط جئون هاکیو سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز سه‌شنبه به خبرنگاران، گفت: اگر پیونگ یانگ به پرتاب موشک ادامه دهد، ارتش ما اقدامات لازم را برای تضمین امنیت مردم کره جنوبی انجام خواهد داد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی نیز در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که کره شمالی سومین پرتاب ماهواره نظامی خود را با کمک روسیه انجام خواهد داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر اشاره کرده بود که به برنامه ماهواره‌ای کره شمالی کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha