هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در ورزشگاه فولادشهر

اصفهان-ایرنا- تیم‌های فوتبال «ذوب‌آهن اصفهان» و «استقلال تهران» امشب در هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در حالی در ورزشگاه فولادشهر مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که «ذوبی ها» با ۱۸ امتیاز در رده چهارم جدول، بدنبال کم کردن فاصله امتیازی با «استقلال» ۲۲ امتیازه و صدرنشین لیگ برتر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساعت ۱۷:۳۰ امروز، تیم‌های فوتبال «ذوب‌آهن اصفهان» و «استقلال تهران» در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که این دیدار هفتاد و پنجمین رویارویی ۲ تیم در مجموع دیدارها در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی، لیگ آزادگان، جام نقش جهان و جام تخت جمشید است.

استقلالی‌ها در مجموع این ۷۴ دیدار، ۳۶ و ذوبی ها ۱۸ بار به پیروزی رسیده‌اند. مصاف امشب، چهل و چهارمین رویارویی ۲ تیم‌ در تاریخ لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور است که در این ۴۴ بازی «ذوب‌آهن اصفهان» ۱۲ مرتبه و «استقلال تهران» ۱۷ بار پیروز میدان بوده و ۱۵ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در حالی که در تاریخ لیگ برتر «آبی پوشان پایتخت» با ۵ بُرد بیشتر عملکرد بهتری مقابل «سبزپوشان اصفهانی» داشته اند ولی وضعیت «ذوب‌آهن» در دیدارهای برگزار شده لیگ برتر در اصفهان بهتر از «استقلال تهران» است.

هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در ورزشگاه فولادشهر

۲۲ بازی، یعنی نیمی از بازی های ۲ تیم در لیگ برتر در اصفهان و به میزبانی «ذوب‌آهن اصفهان» برگزار شده است که گاندوها با ثبت هفت بُرد مقابل ۶ برد استقلال عمل کرد بهتری داشته اند، ضمن آن که ۹ دیدارنیز با تساوی به پایان رسیده است.

نخستین بازی این ۲ تیم در لیگ برتر به اولین فصل این رقابت ها در تاریخ ۸۱/۱/۲۶ باز می‌گردد که در آن دیدار ۲ تیم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و به تساوی ۲-۲ دست یافتند. در آن دیدار «احمد مومن زاده» اولین گل بازی را برای آبی پوشان به ثمر رساند تا نام او به عنوان اولین گلزن رویارویی های ۲ تیم در لیگ برتر ثبت شود و «محمد نوازی» دیگر گلزن آبی پوشان در آن دیدار بود که از روی نقطه پنالتی دروازه ذوب آهن را باز کرد. گل های ذوبی ها را نیز «عارف محمدوند» و «سامسون پطروسیان» از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

بازی برگشت ۲ تیم در اولین فصل رقابت های لیگ برتر نیز در تاریخ ۸۱/۱۰/۱ در اصفهان برگزار شد که با نتیجه صفر-صفر به پایان رسید تا تقابل آبیهای تهران و سبزپوشان اصفهان در اولین فصل لیگ برتر برنده‌ای نداشته باشد. در آن فصل «منصور پورحیدری» سرمربی استقلال و «بهرام عاطف» سرمربی ذوب آهن بوند.

آخرین تقابل این ۲ تیم، مربوط به هفته بیست و چهارم، دور قبل لیگ برتر است که در آن بازی استقلال با گل های مهدی قایدی و کوین یامگا ذوب آهن را با در ورزشگاه آزادی شکست داد.

هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در ورزشگاه فولادشهر

دیدار رفت ۲ تیم در لیگ برتر سال گذشته نیز با گل به خودی «محمد قریشی» با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تهران به پایان رسیده بود و

آبی پوشان پایتخت در ۵ بازی آخر خود در لیگ برتر مقابل ذوب آهن پیروز میدان بوده اند. آخرین بُرد ذوب آهن مقابل استقلال مربوط به ۱۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ است که در آن دیدار ذوب‌آهن موفق شد در ورزشگاه آزادی با ۲ گل «وحید محمدزاده» و «میلاد جهانی» استقلال را شکست دهد.

بهترین پیروزی‌های ۲ تیم مقابل یکدیگر با نتیجه سه بر صفر رقم خورده است که ذوب آهن یک بار و استقلال سه بار موفق به ثبت این نتیجه شده‌اند.

یکی ا از دیدارهای بیاد ماندنی «ذوب‌آهن اصفهان» و «استقلال تهران» که با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید، دیدار برگشت «استقلال تهران» و «ذوب‌آهن اصفهان» در لیگ برتر فصل ۸۴-۸۳ در ورزشگاه آزادی است که در آن دیدار ذوبی ها توانستند با گل‌ «سیدفراز فاطمی» از نقطه پنالتی و گل های «علی طهماسبی» و «سپهر حیدری» آبی پوشان تهرانی را با سرمربی گری «امیر قلعه نوعی» سه بر صفر شکست دهند.

البته استقلالی ها خیلی زود انتقام این شکست را گرفتند و در دور رفت لیگ برتر فصل بعد با سرمربی گری «امیر قلعه نوعی» در ورزشگاه آزادی موفق شدند با گل های «مجتبی جباری»، «رضا عنایتی» و «امیرحسین صادقی»، ذوبی ها را با شکست سه بر صفر بدرقه کنند.

بهترین گلزن استقلال در تقابل با ذوب آهن، «محمود فکری» و بـهترین گـلزن ذوب آهن نیز «سپهر حیدری» است که هریک سه گـل وارد دروازه تیم حریف کرده اند.

«ذوب آهن» امشب در حالی به مصاف «استقلال» می‌رود که در سه فصل گذشته لیگ برتر آمار خوبی در دیدار مقابل آبی پوشان نداشته است و ذوبی ها در سه میزبانی اخیر خود ۲ شکست و یک تساوی بدون گل برابر رقیب تهرانی داشته اند. باید دید امشب شاگرادان ربیعی با چه تمهیدی مقابل تیم نخست جدول رده بندی صف آرایی می کنند.

هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در ورزشگاه فولادشهر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha