۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85299154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌ بجنورد و کالج لاهور پاکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه بجنورد گفت: این مرکز آموزش عالی به منظور توسعه همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه لاهور پاکستان تفاهم‌نامه امضا کرد.

محمد شیخ زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه بین رییس دانشگاه بجنورد و محمد شهریار سرکنسول پاکستان در مشهد روز گذشته در این دانشگاه امضا شد و بعد از طی مراحل قانونی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوی و وزارت امور خارجه، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این تفاهم نامه به تبادل اعضای هیات علمی، محققان و دانشجویان، همکاری حضور اساتید و پژوهشگران، برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های مشترک، تبادل اساتید برای فرصت مطالعاتی طرفین، برگزاری نمایشگاه های مشترک در زمینه فناوری، علمی و انجام پروژه های مشترک تاکید شده است.

رییس دانشگاه بجنورد تصریح کرد: همچنین در این تفاهم آمده است که اطلاعات، کتاب ها، نشریات، پایان نامه ها و نرم افزارها نیز بین طرفین تبادل شود و همچنین تسهیلاتی برای حضور در رقابت های ورزشی فرهنگی اساتید و دانشجویان نیز در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه بر گسترش و رونق رشته زبان و ادبیات فارسی در مراکز آموزشی تاکید شده است.

شیخ زاده افزود: تاکنون دانشگاه بجنورد ۱۵ دانشجوی خارجی از افغانستان و عراق پذیرش کرده است و اینک تلاش می شود تا با ایجاد تفاهم نامه ها تعداد بیشتری دانشجوی خارجی جذب کند.

وی گفت: دانشگاه بجنورد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجوی خارجی را دارد که این مهم می طلبد تا با ایجاد تفاهم نامه ها و اطلاع رسانی دانشجویان خارجی را پذیرش کنیم.

رییس دانشگاه بجنورد افزود: دانشگاه بجنورد از نظر علمی، فضای آموزشی، آزمایشگاهی و سایر موارد دارای امکانات و تجهیزات خوبی است و سه خوابگاه نیز برای پذیرش دانشجویان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شهریار سرکنسول پاکستان در مشهد روز گذشته از دانشکده های دانشگاه بجنورد، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و شرکت دانشگاهی توسعه فناوری دانشگاه بجنورد بازدید کرد.

دانشگاه بجنورد از حدود سه سال تحصیلی گذشته پذیرش دانشجویان خارجی غیربورسیه شهریه‌پرداز را آغاز کرده است.

اینک این مرکز آموزش عالی برای جذب دانشجویان خارجی تلاش می کند و زمینه های این مهم را نیز فراهم کرده است و دانشجویان می توانند از طریق کنکور سراسری و به صورت آزاد این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

پنج هزار دانشجو در دانشگاه بجنورد در دانشکده های فنی و مهندسی، علوم اداری و اقتصادی، علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده هنر و کشاورزی زیر نظر ۱۸۳ عضو هیات علمی و ۱۳۰ نفر یاور علمی در ۸۰ رشته گرایش تحصیل خواهند کرد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha