وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند بهبود می‌یابد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، به زودی در تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند، تنوع حضور شرکت‌های هواپیمایی و ظرفیت جابه‌جایی مسافر وضعیت متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه از تحقق وعده بهبود وضعیت پروازهای بیرجند در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: بهبود وضعیت پروازها به عنوان شاخص مهم ارائه خدمات به مردم و زمینه مهم تحقق رشد و توسعه استان همواره جزو مهمترین دغدغه‌های مدیریت ارشد استان بوده همچنین از درخواست‌های مکرر و مطالبات به‌حق مردم، سرمایه‌گذاران و فعالان علمی و اقتصادی در سطح استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای رفع این دغدغه و مطالبه، تلاش‌ها و پیگیری‌های زیاد و رایزنی‌های مستمر و فشرده‌ای توسط شخص استاندار و مدیران مرتبط صورت گرفته است.

وی گفت: اخیرا با هماهنگی‌های صورت گرفته، اولین پرواز شرکت هواپیمایی اروان روز دوشنبه ۲۹ آبان در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند انجام شد و دومین پرواز این ایرلاین همین هفته انجام خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: در دیدار روز گذشته استاندار با مدیران ارشد اروان ضمن تقدیر از همکاری این شرکت هواپیمایی در برقراری پرواز در استان نسبت به تثبیت حداقل چهار پرواز در هفته هماهنگی و توافق لازم به عمل آمد.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی صورت گرفته برای افزایش تعداد پروازها در فرودگاه‌های استان بیان کرد: در رایزنی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش پروازهای استان هماهنگی و توافق شده است.

وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند بهبود می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار استاندار با معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز ضرورت و برنامه تقویت پروازهای استان مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند خواهیم بود.

عباس‌زاده گفت: امیدواریم با توجه به شرایط خوبی که از نظر فنی، عملیاتی و زیرساخت پروازی در فرودگاه بیرجند داریم، شاهد رونق فعالیت‌های متنوع در حوزه پروازی، توسعه فعالیت و مشاغل بخش هوانوردی از جمله هنرستان هوانوردی و آموزشگاه خلبانی، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت کاربری پهباد، مهماندار و سایر رشته‌های مرتبط با هوانوردی در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی دیروز (سه‌شنبه) در سفر کاری به تهران با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیدار کرد و توسعه دوره‌های آموزشی و مشاغل مرتبط با صنعت هواپیمایی در استان را پیشنهاد داد.

جواد قناعت با اشاره به شرایط استان خراسان جنوبی و زیرساخت‌های آموزشی موجود گفت: آموزش مشاغل هوانوردی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت نظیر مهمانداری از مطالبات استان است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از پهپادها و تصویربرداری‌های هوایی اظهار داشت: در صورت دریافت مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، خراسان جنوبی ظرفیت برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به پهپادها و کوادکوپترها را نیز دارد.

استاندار خراسان جنوبی به بُعد مسافت تا مرکز کشور، نداشتن راه آهن و ناکافی بودن زیرساخت‌های حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: افزایش و تداوم پروازها از مطالبات به‌حق مردم در خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha