تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌هایی همچون «آینه‌های شکسته»، «باورپذیر»، «کرِشِنْدو»، «سفر» و «خواب مایع» جمعه-سوم آذرماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلفی در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله نقاشی‌های فرح ابوالقاسم، «ایران از لنز هدین»، «آینه‌های شکسته»، «باورپذیر»، «کرِشِنْدو»، «پیوستگی»، «سفر»، «دریاورد»، «خواب مایع»، «خورشید آن ماه»، «بُهت»، «آشفتگی» و «سازه‌هایی برای بهشت» آذرما، ماه سوم فصل پاییز در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران برپا هستند.

همچنین بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها میزبان نمایشگاه‌هایی از ماه گذشته هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

نقاشی‌های فرح ابوالقاسم در هور

نمایشگاه نقاشی‌های فرح ابوالقاسم هنرمند پیشکسوت سوم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آذر همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ ادامه دارد. شنبه‌ها نگارخانه تعطیل است‌.

«ایران از لنز هدین» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «ایران از لنز هدین» تصاویر مردم کویرهای ایران در بیش از یک قرن پیش، عکس‌های سوین هدین کویرشناس، جغرافی‌دان و جهانگرد سوئدی یکم تا ۲۱ آذر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است.

مجموعه این تصاویر برگرفته از سفر سوم سوین هدین در سال‌ ۱۲۸۵ شمسی (۱۹۰۶ میلادی) به ایران است که برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «هدین در دو سفر نخستش به ایران، بیشتر عکس‌هایی که برای انتشارات و کارهایی که در ذهن داشت، خریداری نمود. اما در سفر سومش تجهیزات عکاسی خود را به همراه آورد و عکس‌های فراوانی از کویرهای ایران، روستاهای مناطق کویری (مخصوصا روستاهای مناطق شرق ایران و خراسان) و زیست و زندگی روزانه مردم روستاها و عشایر کویر گرفت.

هدین، در سفر سوم یک محقق تمام عیار و جغرافی‌دان سرشناس بود و موفق شد از ایران آن دوره در روستاهای دور افتاده کویری، عکس‌های بسیاری بگیرد. عکس‌های این نمایشگاه از سفر سوم «سوین هدین» به ایران برگزیده شده‌اند، سفری درخشان در دل کویرهای ایران که بیشتر آن‌ها مربوط به خراسان و روستاهای آن است. این تصاویر زندگی روزمره مردم کویر ایران را در بیش از ۱۱۷ سال پیش به تصویر کشیده است و سند تصویری بسیار ارزشمندی است.»

«آینه‌های شکسته» در باوان

نمایشگاه انفرادی آثار آدنا میرزاخانیان با عنوان «آینه‌های شکسته» سوم آذر ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت افتتاح می‌شود و تا ۲۰ آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

میرزاخانیان درباره این نمایشگاه نوشته است: «آینه‌های شکسته پروژه‌ای است که در طول چهار سال اخیر بر آن تمرکز داشته‌ام. این مجموعه در تلاش است تا هرج‌ومرج و آشوب دنیای اطراف را به تصویر بکشد؛ آشوبی که بر میل ما به نظم می‌تازد و تردید، تشویش، و ناامیدی را دامن می‌زند.»

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«هستیم» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی فائزه حمامی با عنوان «هستیم» سوم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۲۱ آذر به جز تعطیلات رسمی دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«در آداب رقص و گرفتاری» در دلگشا

نخستین نمایشگاه انفرادی مینا معصومی با عنوان «در آداب رقص و گرفتاری» کارهای روی کاغذ، سوم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ افتتاح می‌شود و در طول ماه روزهای دوشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپاست.

«باورپذیر» در گالری سیحون

‎نمایشگاه آثار نقاشی محمود علیمرادی با عنوان ‎«باورپذیر» سوم تا ۱۵ آذر هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ١١ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«گون به گون» در بُستان

نمایشگاه انفرادی آثار بهزاد شیشه گران با عنوان «گون به گون» سوم تا ۱۵ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«کرِشِنْدو» در گالری سهراب

نمایشگاهی از آثار هنرمندان منتخب «خط به روش حسّی» با عنوان «کرِشِنْدو» سوم تا ۱۴ آذر همه روزه ساعت ۱۱ تا ۲۰، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر در ابعاد مختلف از ۹ هنرمند شرکت کننده در دوره‌های خط به روش حسّی و تکنیک کورش قاضی مراد نقاش، خوشنویس و مبدع خط «سریر» است.

«خورشید سیاه» در گالری مژده

نمایشگاه «خورشید سیاه» آثار نقاشی زنده یاد طلیعه کامران از هنرمندان شناخته شده هنر ایران در حوزه‌های نقاشی و موسیقی سوم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ افتتاح خواهد شد و تا ۱۴ آذر ساعت ۱۱ تا ۱۸ ادامه دارد. در نمایشگاه «خورشید سیاه» مجموعه‌ای از ۲۴ اثر این هنرمند شامل طراحی و نقاشی به نمایش گذاشته ‌می‌شود.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«آب و ماهی» در گالری بینش

نمایشگاه آثار نقاشی هادی ابری با عنوان «آب و ماهی» سوم آذر ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری بینش به نشانی جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ١۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

«پیوستگی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی مهناز وزیری با عنوان «پیوستگی» سوم آذر ساعت ١۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۳ آذر ساعت ١٣ تا ٢٠ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«سفر» در آرتیبیشن

نمایشگاه «سفر» با ۲۹ اثر از آثار نقاشی علی گلستانه و مصطفی دشتی از مجموعه‌ امیر یگانه سوم تا ۱۲ آذر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی ولی‌عصر(عج)، بالاتر از فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ برپاست.

علی گلستانه و مصطفی دشتی در دهه‌ ۶۰ به سفرهای متعددی با یکدیگر رفتند و حاصل این سفرها دوستی و نقاشی بود. اکنون مجموعه‌ی «سفر» با نمایش تعدادی از این آثار که برگرفته از نگاه هنرمندان به طبیعت و پرتره بوده، یادی از آن دوران می‌کند.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده: «سفر فقط نامی نمادین برای این مجموعه آثار نیست بلکه برگرفته از زیست دو هنرمند در حدود پنج یا ۶ سال و در سفر به شهرهای مختلف ایران است. علی گلستانه و مصطفی دشتی در حد فاصل سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۴ و روزهای بمباران از طریق دوست مشترکشان آیدین آغداشلو پا در جاده‌های مشترک می‌گذارند اما هر کدام هنری متمایز را به جای می‌گذارند.»

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«دریاورد» در ابتدا

نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های آبدیده علیرضا علیزاده با عنوان ‎«دریاورد» سوم آذر ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه ابتدا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا هشتم آذر یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«رویشی از خط و رنگ» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه آثار نقاشی «رویشی از خط و رنگ» شامل مجموعه آثار سیما حنیفه در سبک آبستره و با متریال ترکیب مواد، سوم آذر ساعت ۱۷ در نگارخانه بهارک به نشانی میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا هشتم آذر ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است. در این نمایشگاه ۳۶ تابلوی نقاشی ارایه شده است.

«خواب مایع» در اِو

نمایشگاه چیدمان و ویدئو آرت «خوابِ مایع» با آثار نیکو حاجی محمدی و آرمین آقانژاد با همکاری پروژه‌های آرتیبیشن سوم آذر ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فضای ۱/۳ در گالری اِو به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا هشتم آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد. بخش دوم این رویداد ۱۰ تا ۱۵ آذر در فضای استخر پروژه‌های آرتیبیشن برپا خواهد شد.

«خورشید آن ماه»، «سایه‌های دیروز» و «آشفتگی»

نمایشگاه عکس‌های فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری با آثار پویا شاه‌جهانی سوم تا ششم آذر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری‌های بهار و نامی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» در هزارتوی چشم اندازهای بکر، موسیقی مسحور کننده و آداب و سنن منطقه، در دل داستان عشقی سرکوفته، تصویری صادقانه از قوم شریف و نجیب بلوچستان ارایه می‌دهد که با تصاویر معمول این منطقه و مردمان آن در سینمای مسلط ایران تفاوت‌هایی بنیادین دارد. نمایشگاه عکس «خورشید آن ماه»، به منظور ساخت یک مرکز فرهنگی در آن منطقه برگزار می‌شود.»

همچنین نمایشگاه‌های عکس‌های زنده یاد عباس گروسی ایران‌پژوه و مردم‌شناس با عنوان «سایه‌های دیروز» و نقاشی‌های امیرحسین عالی با عنوان «آشفتگی» ۲۶ آبان تا ششم آذر به ترتیب در گالری‌های تابستان و زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان هستند.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«قاب ماندگار» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «قاب ماندگار» ۲۳ آبان تا ۲۳ آذر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه قبل از خیابان حافظ دایر است.

نخستین دوره جشنواره ملی عکس «قاب ماندگار» با حضور ۲۰۰ عکاس از سراسر کشور و بیش از ۲ هزار اثر برگزار شد؛ تعداد ۳۲ اثر در بخش ‌اصلی (گلزارهای شهدا) و ۸۰ اثر در بخش ویژه (قاب‌های ماندگار) انتخاب شدند.

«بُهت» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی آثار خسرو خسروی با عنوان ««بُهت»، ۲۶ آبان تا ۱۷ آذر روزهای عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، کوچه‌ تور، خیابان وفایی‌ورمزآبادی، بن‌بست ابهری، پلاک پنج دایر است. شنبه‌ها گالری تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: ««بهت»، تجسمی بی پاسخ از معنای زندگیست. ترسیم حضور ناظری سرگشته در جهانی نابسامان، همانند بستر خیابان هایی که متعلق به هیچ کس نیستند. «بهت» تلاشی است در عینیت بخشیدن به همین جهان.»

«حقیقت شکسته» در +۲

نمایشی گروهی با آثاری از ناصر بخشی، عسل پیروی، مرتضی پورحسینی، ‪ محدثه طاهری، سیما شاهمرادی، امیرحسین زنجانی و هدی زرباف ۲۶ آبان تا ۱۷ آذر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +۲ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برقرار است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ تعطیل است‫.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«زمان» در گالری کوین

نمایشگاه نقاشی گروهی «زمان» با آثاری از فرناز مولایی، نازنین ارجمند، پرنیان انصاری، سعید شافعی و یاسمن فقاهتی ۲۶ آبان تا ۱۰ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری کوین به نشانی زعفرانیه، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک ۲۴ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«آب‌راه» در گالری عصر

نمایشگاه آثار نقاشی‌ لیلا حسین‌زاده با عنوان «آب‌راه» ۲۶ آبان تا ۱۰ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی کنارگذر میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ١٨ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«گل‌های غربت» در هوم

نمایش عکس‌های پوریا بیجاری با عنوان «گل‌های غربت» نمایشگاه مشترکی از پلتفرم زمینه و پروژه میان پرده ۲۶ آبان تا ۱۰ آذر در فروشگاه هوم به نشانی خیابان فیاضی (فرشته)، مجتمع تجاری سام سنتر، طبقه اول دایر است.

«آن» در نگارخانه هنر

نمایشگاه گروهی نقاشی «آن» آثار هنرجویان استادانی همچون الیاس ستاری، کیوان عسگری، نیوشا نیوژپور، شادی داوری و رامبد دهقانی‌پور با نمایشگاه‌گردانی ناهید مؤمن‌خانی ۲۶ آبان تا هفتم آذر هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران دایر است. در این نمایشگاه ۴۷ اثر در تکنیک‌های گوناگون شامل ترکیب مواد، رنگ روغن، اکرلیک، چاپ، پاستل روغنی و... به همراه چند اثر نقاشیخط ارایه شده است.

«برش» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی نفاشی «برش» با آثاری از امیرحسین امیرجلالی، لیلا ابراهیم زاده، سعید امکانی، رامین حفیظی، الهام فاطمی و علی گلباز، ۲۶ آبان تا هشتم آذر جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و دیگر روزها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ برقرار است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«اندروای» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی و ویدیوآرت پرستو محقق با عنوان «اندروای» ۲۶ آبان تا هشتم آذر شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«نمایش باید ادامه پیدا کند» در ثالث

نمایشگاه مجسمه‌های حمیدرضا فتوحی با عنوان «نمایش باید ادامه پیدا کند» با نمایشگاه‌گردانی عیسی جباری، ۲۶ آبان تا هفتم آذر هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

«سازه‌هایی برای بهشت» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی آثار نجمه پاشایی با عنوان «سازه‌هایی برای بهشت» ۲۶ آبان تا هفتم آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

پاشایی درباره این نمایشگاه نوشته است: «در دلم به دنبال ساختن شهری هستم تا بشر را از فرونشست زمین از سرگردانی و ویرانی و بی آبی نجات بدهم و برای همین مدام در حال ساختن سازه‌هایی برای بهشت شخصی خودم هستم. جایی که لااقل آدم‌های دور و برم را حفاظت کنم.»

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«گستره‌ی کویر» در بام

نمایشگاه نقاشی‌های مینیمال پارسا پاینده با عنوان «گستره‌ی کویر» ۲۶ آبان تا هفتم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ ۲ دایر است.

«امبیانس شاعرانه» و «اشراق» در ویستا

نمایشگاه‌های آثار نقاشی ندا اعظمی با عنوان «امبیانس شاعرانه» و آثار طراحی پریسا بیات با عنوان «اشراق» ۲۶ آبان تا ششم ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

‌«کافه‌ کلاسیک» در گویه

‌نمایشگاه نقاشی‌های مانی غلامی با نام «کافه ‌کلاسیک» ۲۶ آبان تا ششم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ دایر است.

این نمایشگاه شامل ۴۲ اثر است که سوژه‌های آنها، بازیگران فیلم‌های کلاسیک در کافه هستند و تابلوهای پشت سر آنها، آثاری از نقاشان برجسته است. ‌«کافه‌ کلاسیک» تلفیقی از آثار هنرمندان شناخته‌ شده سینما و دنیای نقاشی‌ است که به قلم غلامی تصویر شدند.

«مِه‌گون» در گالری پردیس ملت

نمایشگاه آثار نقاشی فرید اوجی با عنوان «مِه‌گون» ۲۶ آبان تا ششم آذر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ برپاست. ۳۲ اثر از آثار اوجی با تکنیک رنگ روغن در ابعاد مختلف در این نمایشگاه ارایه شده است.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«این نمایش جدی نیست» در شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه بوجار با عنوان «این نمایش جدی نیست» ۲۶ آبان تا ششم آذر به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ دایر است.

«کوه روبرو» در ایکس هما

نمایشگاه آثار نقاشی مجید فعال با عنوان «کوه روبرو» با همکاری گالری امروز، ۱۹ آبان تا هفتم آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج برپاست. فعال در این رویداد البرز را در فاصله‌ فلات مرکزی تا گیلان قدم به قدم نقاشی کرده است، جست و جوی بی‌پایانی که شبیه سفر روح به نظر می‌آید.

‏‎«عبور از نقاشی» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه آثار نقاشی‌ مسعود سعدالدین با عنوان ‏‎«عبور از نقاشی» ۱۹ آبان تا هفتم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه‌ هجدهم، شماره‌ ۲۵ برپاست. این مجموعه شنبه‌ها تعطیل است.

«اصل کارتون ۲» در خانه کاریکاتور

نمایشگاه مرور آثار اصل هنرمندان کارتونیست خارجی با عنوان «اصل کارتون ۲» ۱۵ آبان تا ۳۰ آذر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت، خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ دایر است.

این نمایشگاه از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب و با هدف بازخوانی ویژگی‌های فنی و تنوع تکنیکی آثار دستی به عنوان اصول خلق‌ایده‌ها و چالش‌های هنرمندان کارتونیست برپا شده است.

تماشای «آینه‌های شکسته» و «آشفتگی» در گالری‌گردی آذرماه

«دست برنده» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی الهام شیروی با عنوان «دست برنده» ۱۹ آبان تا ششم آذر جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و روزهای دیگر ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«نظیره کشی» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی آثار شهریار حاتمی با عنوان «نظیره کشی» ۱۲ آبان تا ۱۰ آذر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، نبش بامشاد، پلاک ۴٠٩ دایر است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ تعطیل است.

«کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین، ۱۲ آبان تا سوم دی به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و شامل آثار هنرمندان مطرحی همچون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا و رائول فرناندو زولتا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha