۱۵ درصد معابر شهرستان قصرشیرین مطابق با اصول مناسب‌سازی است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ۱۵ درصد از هشت معبر اصلی موجود در شهرستان قصرشیرین مطابق با اصول مناسب‌سازی برای رفت و آمد افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد نجفی » روز چهارشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی قصرشیرین افزود: همچنین از ۹۵ مکان دولتی و عمومی شامل مدارس، بانک ها، ادارات، فروشگاه ها و مراکز درمانی فعال در سطح شهرستان قصرشیرین ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت و سالمندان انجام شده و باید همه تلاش کنند شرایط تردد برای این افراد در این فضاها فراهم شود.

وی اظهار کرد: ۶ بوستان در قصرشیرین هم اکنون وجود دارد که ۲۵ درصد مبلمان شهری و قابل دسترسی این فضاها برای افراد دارای معلولیت و سالمندان مناسب سازی شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از مجموع چهار محل گردشگری در قصرشیرین و ۶ میدان این شهرستان هیچکدام به لحاظ رعایت اصول مناسب سازی و مبلمان شهری مناسب افراد دارای معلولیت و سالمندان نیست و همچنین ۵۰ درصد سرویس های بهداشتی دارای شرایط استفاده سالمندان و معلولان است.

نجفی، مجموع اعتبار سال گذشته شهرداری را برای مناسب سازی شهرستان جهت استفاده افراد دارای معلول و سالمند را ۲۰ میلیارد ریال بیان کرد که این اعتبار در راستای اصلاح شیب عرضی و طول پیاده رو معابر و احداث رمپ هزینه شده است.

او از دیگر اقدام های شهرداری احداث رمپ در فضاهای شیب دار سطح شهرستان و پارک ها، دیوار کشی زمین های خالی و لبه پرتگاه خیابان راه کربلا به مساحت ۳۰۰ متر برای تسهیل در رفت و آمد افراد معلول، نابینا و کم بینا، اصلاح هندسی پله ها و سطح شیبدار در پیاده رو جنب میدان معلم و ترمیم موازییک های قدیمی بیان کرد.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنند تا شرایط لازم برای تردد افراد دارای معلول و مشکلات جسمی به راحتی در ادارات و مکان های عمومی فراهم شود، ادامه داد: قصرشیرین به عنوان پایلوت برای مناسب سازی انتخاب شده و باید همه تلاش کنند تا این مهم محقق شود.

« جهانبخش خسروی» رییس اداره بهزیستی قصرشیرین نیز خواستار نهادینه شدن فرهنگ مناسب سازی ادارات و مکان های عمومی در این شهرستان شد و گفت: ۷۵۰ خانوار تحت پوشش اجتماعی این نهاد حمایتی هستند که در حوزه توانبخشی تعداد ۴۳۵ نفر پرونده معلولیت دارند.

شهرستان قصرشیرین ۲ هزار و ۵۱۷ نفر سالمند دارد که ۶۹۷ نفر در روستا و مابقی در شهر سکونت دارند و از مجموع جمعیت سالمندان این شهرستان یک هزار ۳۴۴ نفر را زنان و یک هزار و ۱۷۳ نفر را مردان تشکیل می دهند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس درگیر جنگ و نقطه آغاز و پایان جنگ هشت ساله بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha