تخصیص اعتبار ۱۶ پروژه زیربنایی دستاورد دیدار مسوولان کرمانشاه با وزیر جهاد کشاورزی

کرمانشاه- ایرنا- تخصیص اعتبار لازم برای ۱۶ پروژه بزرگ کشاورزی و دامپروری و تجهیز و آماده‌سازی ۶ شهرک کشاورزی استان کرمانشاه دستاورد دیدار مسوولان استان با وزیر جهاد کشاورزی بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی دیدار و نیازها و مطالبات حوزه کشاورزی و دامپروری استان را پیگیری کردند.

در این جلسه پس از رایزنی ها، مقرر شد که تخصیص اعتبار لازم برای ۱۶ پروژه بزرگ استان در بخش کشاورزی و دامپروری انجام و ۶ شهرک کشاورزی استان نیز تجهیز و زیرساخت‌های آن آماده بهره برداری شود.

برای جبران کمبود کود و بذر در استان هم مقرر شد که این کمبودها در اسرع وقت برطرف گردد.

یکی دیگر از توافقات دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، در زمینه عرضه مناسب گوشت و مرغ در استان بود که توافق شد ذخیره‌سازی مناسبی از سوی پشتیبانی امور دام برای استان کرمانشاه صورت گیرد و کمبودها رفع شود.

تخصیص و افزایش تسهیلات مورد نیاز برای کشاورزان و دامپروران استان و ضرورت ترمیم حقوق پرسنل جهاد کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه مسئولان استان کرمانشاه با وزیر جهاد کشاورزی بود.

استان کرمانشاه هم اکنون در زمینه تولید گندم از قطب‌های کشور و در رتبه چهارم کشوری است.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در سال جاری حدود ۸.۵ درصد اعتبارات خرید گندم کشور یعنی ۱۲ هزار میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد که در نوع خودش رکودی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha