۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85299447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

داستان یک پایداری پس از شهادت ۴ فرزند

غزه - ایرنا - خبرنگاران، عکاسان وتصویربرداران و خانواده آنها از آغاز حملات ارتش رژیم اسرائیل به غزه از اصلی ترین اهداف ترور این رژیم بوده اند و تل آویو با این کار تلاش کرد تا جلوی برملا شدن جنایت هایش را بگیرد، اما با این وجود، خبرنگاران پا پس نکشیده و همچنان در میدان مانده اند . محمد العالول یکی از این عکاسان است که خبرنگار ایرنا در غزه به سراغ او رفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا درغزه، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران فلسطینی با وجود شهادت ۶۱ تن از همکارانشان، شهادت شماری از اعضای خانواده و ویران شدن خانه هایشان و همچنین آواره شدن ده ها تن از بستگان خود، به پوشش خبری جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه ادامه می دهند.

«محمد العالول» عکاس آزاد یکی از آنها است که تعدادی از برادران و دوستان و چهار فرزندش را از دست داده و همسر و تنها پسر باقی مانده اش در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه آنها در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه زخمی شده اند.

او به خبرنگار ایرنا در غزه می گوید که مدتها منتظر پایان جنگ بود تا با فرزندش بنشیند و هر ۱۰ روز یک بار - پس از عکسبرداری در میان آوارها- برای دیدن فرزندش و استحمام به خانه می رفت.

این عکاس که بصورت آزاد در غزه به این حرفه مشغول است، این سوال را مطرح کرد که گناه بچه ها چیست و چه جرمی دارند که هدف قرار می گیرند؟

العالول ۳۷ ساله در سال ۲۰۱۷ «احمد» پسر بزرگش و «رهف» و «کنعان» و «قیس» را از دست داد که همگی آنها شهید شدند و «آدم» تنها فرزند او زنده ماند.

داستان یک پایداری پس از شهادت ۴ فرزند

وی افزود: در جنگ ۲۰۲۱ بر اثر اصابت ترکش موشک مجروح و بیش از یک سال خانه نشین شدم و امروز از مجروحیت رنج می‌برم و در سال ۲۰۲۳ خانواده‌ام، خواهرانم و دوستان بدون هیچ دلیلی در مناطق مسکونی در اردوگاههای نوار غزه بمباران شدند.

شماری از اعضای خانواده العالول در ۵ نوامبر در جریان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در اردوگاه های نوار غزه به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران بیش از رزمندگان مقاومت هدف قرار می‌گیرند، افزود: رژیم اسرائیل تلاش می‌کند ما را تروریست معرفی کند و اعلام کرده است که ما را هدف قرار می‌دهد، اما ما اصحاب پیام [ و رسانه] هستیم و برای ما حمایت بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

العالول اظهار داشت که یک روز پس از شهادت شماری از اعضای خانواده و بستگانش به سر کار بازگشته تا به انتقال حقیقت و افشای جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha