تجسم دینداری و وطن پرستی فارسی؛ ستاره شدن در سکوت

شیراز – ایرنا – نمایش وطن دوستی این روزها در گوشه گوشه شهر نمود یافته و جلوه آن در فضای مجازی پررونق است؛ اما بودند و هنوز هم هستند مردان و بانوانی که تجسم فداکاری برای میهن و خلوص دینداری هستند؛ همان کسانی که احترام به سیاقشان و قدرشناسی از گذشت‌شان، خود جلوه‌ای از ایران‌دوستی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون بسیاری از خانواده‌ها با برپایی آیین‌های سنتی ایران زمین و انتخاب نام‌های فرخنده فارسی برای فرزندانشان عرق و علاقه خود به سرزمین مادری را نشان می‌دهند، نمودهای ایران دوستی در فضای مجازی کشور پر رونق است و به اصلاح "ترند" شده و نمایش میهن پرستی در هر گوشه و کنار شهر جلوه کرده است.

اما آسمان فارس پر است از ستاره‌هایی که تجسم حقیقی ایران‌دوستی و خلوص دینداری‌اند و نمی‌توان بدون یاد کردن از آنها ادعای وطن دوستی داشت؛ احترام و بزرگداشت آنانی که دلباخته عشق به این معنا بودند، امروز نیز معیاری سنجش آزادگی شده است.

تجسم دینداری و وطن پرستی فارسی؛ ستاره شدن در سکوت

پدر و مادرهایی که در سکوت ستاره شدند

هرگاه سخن از ایران دوستی و دینداری فارسی‌ها سخن به میان آمد، نمی‌توان نامی از بانو بتول قدسی و محمد شیردم نبرد؛ زوج لارستانی که دسته‌گل‌های زندگی‌شان را یکی پس از دیگر روانه نبرد حفاظت از خاک و مام ایران اسلامی کردند؛ این زن و مرد وطن دوست، بیژن ۲۵ ساله، جهانگیر ۲۷ ساله، جهانبخش ۲۸ ساله و علی‌اکبر ۳۳ ساله خود را برای سرافرازی ایران و اسلام دادند در عرصه دفاع از مام میهن ستاره‌هایی سربلند شدند.

نمی‌توان زوج مُهری فارس، شاهرخ نوری و همسرش نازی تجسم واقعی وطن دوستی و دینداری ندانست وادعای میهن‌پرستی داشت؛ مادر و پدری که از سال ۶۱ تا ۶۶ چهار فرزند خود را شهید دیدند و در راه دلدادگی عاشقانه، دم بر نیاوردند بی تردید اسطوره‌های این معنایند.

فرزندان جوان خانواده نوری، محمد، ععلی، حسین و غلام در جبهه‌های هست سال جنگ تحمیلی برای ایران و اسلام جنگیدند و لاله‌وار جاودانه شدند.

مادر شهیدان اکبری باصری، بی‌شک " ستاره" آسمان میهن‌دوستی، آزادگی و مسلمانی است، او و همسرش یداله هنگامی که محمدشفیع ۲۱ ساله خود را برای ایران اسلامی در خون پاک غلتیده دیدند، دست از دامان عشق به میهن و اسلام نشستند و نورالدین ۱۹ ساله و هدایت اله ۲۰ ساله و مجرد خود را نیز روانه این دفاع مقدس کردند و در ادامه عین‌اله ۳۰ ساله آنها چهارمین فرزند شهیدشان شد.

پدر شهیدان اکبری باصری سال ۹۳ آسمانی شد و حالا ستاره آسمان ایران‌زمین بار این دلدادگی دلچسب را تنهایی به دوش می‌کشد.

تجسم دینداری و وطن پرستی فارسی؛ ستاره شدن در سکوت

میهن دوستی و تطهیر آمریکا، آبی که به یک جو نمی‌رود

یک فارسی نمی‌تواند ادعای وطن پرستی، آزادگی و ایرانی‌دوستی کند و همزمان آمریکا را مدافع حقوق بشر و دوستدار انسانیت بداند؛ در حالی که هنوز داغ آسمانی شدن ۹ نفر از یک خانواده برای گراشی‌های فارس تازه است.

پیش از ظهر ۱۲ تیرماه ۶۷، سندی از جنایت آمریکا در آسمان خلیج فارس ثبت شد که پاک شدنی نیست. جایی ۲۹۰ ایرانی غیرنظامی با شلیک ناو آمریکایی به انسانیت، کشته شدند.

از ۷۰ کودک این پرواز ۶ نفر گراشی بودندکه با پدر، مادر و خاله خود همسفر بودند و آسمانی شدند؛ فاطمه نسا و شهربان اژدها و حسن، شهناز، اعظم، معصومه، محمود، محمد و مجید بندی همه لاله‌های پرپر شده گراشی در آسمان خلیج فارس هستند که هر یک سندی ماندگار و سنگ محکی برای آزادگی مردم امروز شده‌اند.

اما این، همه نیست و تنها شمه‌های از ایران دوستی و دینداری فارسی‌ها است که نه به نمایش که به حقسقت و عینیت تجسم میهن دوستی و اسلام‌گرایی هستند.

بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران، شمار چنین ستاره‌هایی در آسمان فارس، پر شمار است؛ این استان ۳۵۱ خانواده دارای ۲ شهید، ۳۰ خانواده دارای سه شهید، هشت خانواده با چهار شهید و یک خانواده با ۹ شهید دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha