محله‌های هدف بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: با تصویب بازآفرینی شهری برای شهرهای شوسف، طبس مسینا و آیسک، محله‌های هدف این طرح در استان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی گفت: سند بازآفرینی شهر طبس مسینا در قالب ۵۹ هکتار، شهر شوسف در قالب ۱۸ هکتار و شهر آیسک در قالب ۲۸ هکتار برای قرار گرفتن در فهرست محلات ستاد بازآفرینی استان ارائه شد و با تصویب در این ستاد به فهرست محلات بازآفرینی شهری افزوده شد.

وی افزود: با تصویب این اسناد تعداد شهرهای هدف اجرای بازآفرینی شهری در استان از ۹ به ۱۲ شهر رسید همچنین با افزایش محدوده شهر اسدیه در قالب ۳۹ هکتار موافقت شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید با نوسازی، بافت‌های فرسوده را کارآمد کنیم و احیای بافت فرسوده در اولویت کاری مسئولان متولی قرار گیرد.

وی گفت: هزار و ۷۰ هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی وجود دارد که باید سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در این بافت‌های فرسوده در سال جاری بازسازی شود.

عباس‌زاده بیان کرد: مشوق‌هایی که تاکنون وجود داشته رغبت‌آور نبوده و مردم استقبال خوبی نداشتند بنابراین همه شهرداران با توجه به شرایط شهرهای خود بسته‌های تشویقی را پیشنهاد دهند تا برای تصویب به مرکز ارسال شود.

وی افزود: در طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری، مالکان در محله‌های فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند که باید شهرداران نسبت اطلاع‌رسانی این طرح اقدام کنند.

محله‌های هدف بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی افزایش یافت

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: هزار و ۷۰ هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی داریم که باید سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در این بافت‌های فرسوده در سال جاری بازسازی شود.

حسن علیزاده افزود: مشوق‌های زیادی برای بازآفرینی محلات فرسوده در نظر گرفته شده‌ و یکی از مشوق‌ها این است که در زمینه تراکم یک طبقه مازاد می‌توانند بسازند و در مجموع ۱۹ مشوق برای بازآفرینی محلات در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهرداران مشوق‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا برای تصویب به شرکت بازآفرینی ایران ارسال کنیم و ساخت و ساز در محلات هدف برای مردم تسهیل شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: در طرح کلید به کلید نیز مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

وی گفت: در محدوده بافت‌های فرسوده چنانچه هر فردی به هر طریق مبادرت به نوسازی بناهای فرسوده کند، از مزایای بسته‌های تشویقی نوزده‌گانه بهره‌مند خواهد شد.

علیزاده تصریح کرد: در بافت‌های فرسوده به دلیل مخاطرات احتمالی و حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله و سیل راهی جز شتاب‌بخشی به نوسازی ساختمان‌های فرسوده نداریم و این کار جز با همیاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان افزود: ۷۹ پروزه در محلات بازآفرینی شهری را در دستور کار قرار داده‌ایم که ۶۲ پروژه تکمیل و تحویل بهره‌بردار شده و بقیه پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد در دست اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha