مقام عراقی: بمباران پایگاه الحشد الشعبی، نقض حاکمیت ملی عراق توسط آمریکا است

تهران - ایرنا - عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: بمباران پایگاه الحشد الشعبی توسط بمب افکن های آمریکایی، اقدامی خطرناک و نقض حاکمیت ملی است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، «وعد القدو» یکی از اعضای کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم اظهار داشت: بمباران مقر نیروهای الحشد الشعبی توسط آمریکایی ها بیانگر سیاست انتقام‌جویی واشنگتن از این سازمان مردمی است.

وی افزود: هدف قرار دادن مقر نیروهای سازمان الحشد الشعبی توسط بمب افکن های آمریکایی در نزدیکی جرف النصر که تعدادی شهید و مجروح بر جا گذاشت، یکی دیگر از تخلفات نظامیان اشغالگر آمریکایی علیه یک سازمان ملی است که توسط مردم عراق برای مقابله با داعش که ساخته واشنگتن می باشد، ایجاد شده است.

عضو کمیته امنیت و دفاع مجل عراق افزود: آمریکا سیاست کینه و انتقام‌جویی را علیه سازمان الحشد الشعبی اعمال می‌کند، زیرا الحشد الشعبی، واشنگتن را در اجرای طرح خود برای تبدیل کردن کشور به طعمه آسان سازمان‌های تروریستی ناکام کرد.

القدو اظهار داشت که کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق یک کمیته تحقیقاتی فوری را برای آنچه رخ داده است، تشکیل خواهد داد و گزارش مبسوطی را برای دولت مرکزی آماده می کند ضمن آنکه نامه اعتراضی را به نهادها و سازمان های بین المللی ارسال خواهد کرد زیرا آنچه اتفاق افتاده یک موضوع خطرناک و نقض حاکمیت ملی عراق است.

وی ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از زمین و آسمان عراق را سرعت می بخشد، زیرا آنها نقش تهاجمی را انجام می دهند و اعضای موسسات امنیتی را هدف قرار می دهند.

در این پیوند، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق با صدور پیامی حمله آمریکا به مقر نیروهای سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی جرف النصر را به شدت محکوم کرد و افزود: این اقدام بزدلانه نقض آشکار حاکمیت ملی و حمله کینه توزانه به شرافت عراقی ها است.

وی افزود: این حمله دلایل واضح و غیرقابل انکار از دروغ بودن ادعای آمریکا مبنی بر محدود بودن حضور آنها در عراق به عنوان مشاور و مربی را آشکار کرد و دلیلی قطعی است که حضور آنها اعم از دو پایگاه عین الاسد و حریر و در سایر پایگاهها فقط رزمی است.

رئیس ائتلاف الفتح در این پیام با اشاره به اینکه هیچ توجیه قانونی برای حضور نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق وجود ندارد، آورده است: امروز همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم بر ضرورت خروج فوری نظامیان آمریکایی و تمامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق تاکید می‌کنیم زیرا حضور آنها منجر به ریختن بیشتر خون پاک عراقی ها، سردرگمی اوضاع امنیتی و بازگشت عراق به میدان اول بی‌ثباتی می شود.

بر اساس اعلام شبکه خبری العهد عراق در پی حمله هوایی بامداد امروز (چهارشنبه) نظامیان اشغالگر آمریکا به منطقه جرف النصر هشت رزمنده عراقی شهید شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha