رشد ۱۹۴ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شرق تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه هشت تهران با اشاره به رشد صدور پروانه ساختمانی در این منطقه گفت: در هشت ماه گذشته، در بخش صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده، ۱۹۴ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، فاطمه تنهایی روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص بافت منطقه و لزوم افزایش تولید مسکن در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه مسکن، شاهد رونق ساخت و ساز و تمایل شهروندان به نوسازی املاک به ویژه در محدوده بافت فرسوده هستیم.

وی افزود: بر این اساس در هشت ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۵۲۶ پروانه ساخت صادر شده که از این میزان، تعداد ۱۶۳ پروانه مربوط یه بافت فرسوده در محدوده ناحیه سه منطقه بوده همچنین براساس آمارهای استخراج شده در این منطقه در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۰۱ پروانه ساختمانی صادر شده که این تعداد پروانه در پهنه R بوده و منجر به تامین مسکن ۲ هزار خانوار در این منطقه شرقی شده است.

شهردار منطقه هشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی به منظور کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی افزود: حاصل تلاش همکاران منطقه در حوزه کاهش زمان صدور پروانه در راستای جلب رضایت شهروندان، به میانگین ۲۰ روز رسیده که این اقدام در راستای تسهیل فرآیند نوسازی املاک بسیار موثر واقع شده است.

رشد ۱۹۴ درصدی صدور پروانه در بافت های فرسوده شرق تهران

مدیریت ترافیک منطقه ۱۳ در ایام بارش برف و باران

شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز از اتخاذ تمهیداتی برای مدیریت ترافیک محدوده در ایام برف و باران خبر داد و گفت: کمیته‌ای بدین منظور با برنامه ریزی لازم جهت مدیریت بهینه معابر و فضاهای عمومی تشکیل شد.

محمد هادی علی احمدی، با اشاره به ابلاغ دستورالعملی برای مدیریت ترافیک شهر در ایام بارش باران و برف از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: در این راستا، کمیته‌ای با حضور معاون و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک ، شهرداران نواحی و پلیس راهور در محل سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد تا ضمن ابلاغ دستورالعمل، برنامه ریزی لازم جهت مدیریت بهینه معابر و فضاهای عمومی، در راستای ایجاد شرایط ایمن برای عبور و مرور شهروندان و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برحسب هشدارهای صادره هواشناسی اقدام شود.

به گفته علی احمدی، بهسازی معابر شهری، ساماندهی مسیر و ایستگاه‌های سامانه های اتوبوس تندرو، بهسازی پایانه های حمل و نقل عمومی و همچنین ایستگاه ها و ناوگان اتوبوس و تاکسی از جمله اقداماتی است که از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۳ پیگیری و انجام شده و بخش دیگر نیز مربوط به اقدامات، همکاری و همراهی پلیس راهور شامل شناسایی نقاط حادثه خیز و معرفی به سازمان های امدادی و شهرداری است که در کمیته مذکور مطرح شده است.

شهردار منطقه ۱۳ درخصوص اقدامات منطقه و پلیس راهور حین بارش افزود: پایش دقیق شبکه معابر منطقه، شناخت مشکلات و معضلات موجود و اطلاع رسانی به معاونت های مربوطه جهت اعزام نیرو و ارسال ماشین آلات به محل، پایش دقیق عملکرد سامانه های حمل و نقل و شناسایی اماکن و پایانه های محل تجمع مسافران ، اتخاذ تدابیر ترافیکی جهت رفع مشکلات و گره های ترافیکی در هنگام بارندگی با همکاری پلیس راهور و هماهنگی جهت شناسایی نقاط وقوع آبگرفتگی،برقراری نظم و ایمنی ترافیکی، رسیدگی به تصادفات ، همکاری و هماهنگی با واحد های خدمت رسان و تشدید برخورد با تخلفات پارک حاشیه ای انجام می شود.

وی اضافه کرد: پس از بارش نیز ، ضمن بررسی و جمع بندی اقدامات انجام شده توسط منطقه درخصوص مدیریت تبعات بارش ها و ارزیابی خسارات وارده به زیر ساخت های محدوده ، بر پاکسازی معابر شهری از طریق هماهنگی با معاونت خدمات شهری و فنی و عمرانی نظارت و وضعیت تجهیزات ، زیرساختها و المانهای ترافیکی منطقه بررسی و موارد نیازمند بهسازی و نوسازی تعیین می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha