اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اولویت شهرداری تهران در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پایتخت و انجام اقدامات اولویت‌دار خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، امیر شهرابی روز چهارشنبه با اعلام خبر اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: نشست‌های مجزا برای بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ با حضور شهرداران و معاونین مناطق ۲۲ گانه با مشارکت نمایندگان معاونت‌های هماهنگی امور مناطق و فنی و عمرانی و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سالیانه با محوریت برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران (۱۴۰۴-۱۴۰۱) تهیه و تدوین خواهد شد، افزود: در بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اولویت گذاری پنج مساله اصلی برنامه چهارم اعم از حمل ونقل و ترافیک، محیط زیست و آلودگی هوا، مسایل فرهنگی و اجتماعی، ایمنی شهری و بافت فرسوده و هوشمندسازی و بهبود مدیریت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ادامه داد: همچنین برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری نیز رویکردهای همچون تامین کسری و افزایش سرانه‌های خدمات شهری، نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی، توجه به مناطق کم برخوردار مدنظر قرار گرفته است.

شهرابی اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مناطق از محورهای اصلی تنظیم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران بوده و در بخش تملک دارایی غیرمستمر نیز تامین سرانه‌های خدماتی در مناطق کم برخوردار و کاهش فاصله آنها با مناطق برخوردار مورد توجه قرار گرفته همچنین در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای مستمر و توسعه محله‌ای مستمر و هزینه ای به بازتوزیع عادلانه و لحاظ میزان کاربری‌های مناطق نیز توجه شده است.

وی یادآور شد: در بررسی بودجه پیشنهادی مناطق به رویکردهایی چون تعریف پروژه‌های جدید طبق دستورالعمل مربوطه، پرهیز از تعریف پروژه‌های جدید غیر ضروری و تمرکز بر نگهداشت عمرانی شهر توجه و تاکید ویژه شده است.

شهرابی اضافه کرد: شهرداری تهران پس از جمع بندی نظرات و پیشنهادات مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، لایحه پیشنهادی خود را تنظیم و به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha