۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85299725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری سه سارق حرفه‌ای لوازم خودرو و سارقان مترو پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سه سارق حرفه‌ای خبر داد که متهمان به ۲۰ فقره سرقت و مالخری محتویات داخلی خودرو اعتراف کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت خودروهای سواری در محدوده اتوبان سعیدی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهای اکثرا پراید که در مناطق خلوت و بدون نور کافی پارک شده بودند، در فرصت مناسبی درب خودرو را تخریب و محتویات داخل آن را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ قاسم‌پور اضافه کرد: ماموران کلانتری نعمت آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی در نهایت در ۳۰ آبان ماه هویت سه متهم پرونده را که از سارقان سابقه دار بودند، شناسایی کردند.

وی ادامه داد: بررسی‌های ماموران نشان داد هر سه نفر از سارقان سابقه دار هستند که با تشکیل باند دست به سرقت محتویات داخل خودروهای سواری زده‌اند.

وی یادآور شد: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی یک عملیات غافلگیر کننده و با استفاده از شگردهای پلیسی، متهمان را حین سرقت دستگیر و با بازرسی از خودرو آنان، ضبط، امپیلی، جک خودرو، موتور کولر خودرو و دسته کلید به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف کردند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت قطعات در محدوده اتوبان سعیدی اعتراف کردند.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده است می‌خواهیم با حضور در کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد متهمان را مورد شناسایی قرار دهند.

دستگیری سارقین کابل های نوری در مترو بهشتی

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خبر دیگری از دستگیری ۲ سارق که در حال سرقت کابل‌های نوری مترو در ایستگاه شهید بهشتی بودند، خبر داد

سرهنگ قاسم‌پور گفت: ماموران با اشراف و هوشمندی خود مطلع شدند افرادی در نیمه شب قصد بریدن کابل‌های نوری در مترو را دارند و مقدار زیادی کابل نوری را بریده و سریعا از آن محل سرقت متواری شده اند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و با اشراف اطلاعاتی دقیق، هر ۲ متهم را که در حال تردد قبل از خارج شدن از محوطه مترو شناسایی و دستگیر کردند و پس از بازرسی اولیه از آنها مقدار ۵۰ متر کابل نوری به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: این افراد با سرقت کابل‌های نوری علاوه بر خسارت مالی به اموال دولتی موجب اختلال در امر خدمت رسانی شرکت مترو به شهروندان شده بودند که با حضور به موقع و دستگیری آنها توسط پلیس مترو از صدمات احتمالی جلوگیری شد.

سرهنگ قاسم پور تاکید کرد: پلیس با قانون شکنان و سارقین به جد برخورد کرده و با تمام ظرفیت خود مقابله می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha