۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85299776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: منطقه ویژه اقتصادی شوش جانمایی شد

۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85299776
فرماندار: منطقه ویژه اقتصادی شوش جانمایی شد

دزفول – ایرنا – سرپرست فرمانداری شوش گفت: مکان نهایی احداث منطقه ویژه اقتصادی شوش در بخش فتح المبین این شهرستان جانمایی و توسط معاون اقتصادی استاندار خوزستان تصویب شد.

محسن حویزه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر دوم رییس جمهور به خوزستان درمهرماه امسال به تصویب نهایی رسید.

وی با اشاره به تصویب مکان احداث منطقه ویژه اقتصادی شوش افزود: روز گذشته در نشست مشترک با معاون اقتصادی استانداری خوزستان جانمایی نهایی محل احداث این منطقه به تصویب رسید که این موضوع گام مهمی در راستای عملیاتی شدن این منطقه است.

سرپرست فرمانداری شوش با بیان اینکه سازمان بازنشستگی کشور به عنوان پشتیبان اجرای منطقه ویژه اقتصادی شوش در نظر گرفته شده است، بیان کرد: احداث منطقه ویژه اقتصادی شوش موجب رونق هرچه بیشتر اقتصادی و اشتغال در این شهرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه دارای کاربری‌های تجاری، صنعتی و آموزشی است، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شوش در زمینی به وسعت ۳۸۷ هکتار از اراضی دولتی جانمایی شده است و احداث می شود.

حویزه تصریح کرد: ۹ کیلومتر مرز رسمی و زمینی میان جمهوری اسلامی ایران با عراق از مزایای مهم منطقه ویژه اقتصادی شوش دربخش فتح المبین است که این مولفه موجب برجستگی اقتصادی این منطقه ویژه است.

وی افزود: با توجه به توان تولیدی، اقتصادی و کشاورزی شهرستان شوش، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تأثیر بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش اظهار کرد: صادرات محصولات و تولیدات کشاورزی و صنعتی به عراق و سایر کشورها از اهداف مهم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش است که با اجرای آن وضعیت اقتصادی شهرستان متحول می‌شود.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی شوش در سال ۱۳۸۹ از سوی هیات دولت وقت مصوب شد اما تاکنون این ظرفیت بدون استفاده بوده است.

جانمایی نامناسب از دلایلی است که تاکنون امکان استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی شوش صورت نگرفته است.

سال ۸۹ محل جانمایی منطقه ویژه اقتصادی شوش را اراضی منابع طبیعی در بخش شاوور شهرستان شوش و متولی اجرای آن را شهرک‌های صنعتی انتخاب کردند که به دلیل اینکه اراضی تعیین شده جزو زمین‌های مورد کشت کشاورزان منطقه بود به دلیل بروز معارض این مهم محقق نشد.

پس از بروز مشکل در اجرای منطقه ویژه اقتصادی شوش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور دولت سابق با گرفتن مصوبه هیات دولت محل جانمایی و دستگاه متولی منطقه ویژه اقتصادی شوش را تغییر داد و در آن زمان اراضی هفت تپه و دستگاه متولی را شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تعیین کرد که این مصوبه هم به دلیل ناتونی شرکت کشت و صنعت هفت تپه بار دیگر عملیاتی نشد.

دلیل انتخاب صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دستگاه متولی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شوش، توان مالی و بودجه‌ای کافی این صندوق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha