۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85299790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعتگرانی از ۲۶ استان در خراسان جنوبی حضور دارند

بیرجند - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور شامل ۷۶ نفر در نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی استان حضور دارند.

به‌ گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی روز چهارشنبه بیان کرد: با وجود آنکه ششمین نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دست و سنگ، با نمایشگاه صنایع دستی استان گلستان (۲۹ آبان تا سوم آذر) همزمان شده است اما شاهد استقبال صنعتگران از همه استان‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع‌ دستی امسال با محوریت خاص هنر دست و سنگ در حال برگزاری است اظهار کرد: در مجموع ۳۰۰ صنعتگر در ۲۱۴ غرفه این نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر صنعتگر صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌های این استان فعال و شناسامه‌دار هستند.

وی گفت: حوزه صنایع‌ دستی خراسان جنوبی در سه زمینه آموزش، تولید، فروش و بازاریابی به صنعتگران خدمات ارائه می‌دهد.

فولادی افزود: جامعه صنعتگران صنایع‌ دستی استان روز به‌ روز در حال افزایش است و ایجاد اشتغال به واسطه صنایع‌ دستی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: آموزش عمومی و تخصصی در حوزه رشته‌های مزیت‌دار شهرستان‌ها و استان در طول سال برگزار می‌شود و اولین بار در ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی، غرفه ویژه مشاوره بازاریابی ایجاد شده که به صورت رایگان به همه صنعتگران مشاوره ارایه می‌دهد.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تولید صنایع‌ دستی نیز حمایت‌هایی از صنعتگران استان می‌شود مانند اعطای تسهیلات با نرخ‌های متفاوت که سال گذشته خراسان جنوبی رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی از محل بند «الف» تبصره ۱۸ با نرخ ۱۲ درصد و تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال انفرادی و پشتیبان به صنعتگران پرداخت شد.

فولادی گفت: یکی از کارهایی که در حوزه صنایع‌ دستی بر عهده ماست زیرساخت‌های بازاریابی و فروش است که در این زمینه اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی را در برنامه داریم.

وی از اعزام ۲۰ صنعتگر خراسان جنوبی به نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی سراسری خبر داد و افزود: استقبال کم نظیری از نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی استان می‌شود همچنین متقاضیان زیادی دارد اما با کمبود فضا مواجه‌ هستیم.

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست ‌و سنگ شامگاه دوشنبه ۲۹ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha