کیم جونگ اون: ماهواره‌های بیشتری برای نظارت بر رفتار آمریکا عملیاتی می‌شود

تهران- ایرنا- رهبر کره شمالی در بازدید از تصاویر ثبت شده از پایگاه‌های آمریکایی توسط ماهواره شناسایی نظامی جدید پیونگ یانگ، گفت: شبکه‌ای از ماهواره‌ها برای نظارت بر رفتار آمریکا در منطقه عملیاتی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تصاویری از پایگاه های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را که توسط ماهواره جاسوسی جدید این کشور در روز چهارشنبه گرفته شده بود را مشاهده کرد.

وی در جریان بازدید از مرکز کنترل عمومی اداره ملی فناوری هوافضای کره شمالی (NATA) واقع در پیونگ یانگ، پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی را رویداد بزرگی در توسعه نیروهای مسلح جمهوری کره شمالی درمیانه تغییر وضعیت امنیتی ارزیابی کرد.

بر اساس گزارش‌ها، او عکس‌هایی از پایگاه نیروی هوایی اندرسون، بندر آپرا و دیگر پایگاه‌های آمریکا در قلمرو جزیره گوام که توسط ماهواره گرفته شده و اوایل روز چهارشنبه دریافت شده بود، مشاهده کرد.

رهبر کره شمالی با بیان اینکه پرتاب ماهواره بعدی در سال آینده انجام خواهد شد، تلاش بیشتر برای ردیابی تحرکات نظامی آمریکا و کره جنوبی را در زمان مقتضی با استقرار شبکه ای از ماهواره ها در مدارهای مختلف خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کره شمالی بسیار هوشیار است، یک بار دیگر تاکید کرد: لازم است ماهواره های شناسایی بیشتری در این منطقه عملیاتی شود و اثربخشی ابزارهای حمله نظامی قدرتمند کره شمالی و قدرت دفاع از خود، افزایش یابد.

اداره ملی فناوری هوافضا کره شمالی (ناتا) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه ماهواره نظامی مالی‌گوان-۱ را با استفاده از موشک حامل ماهواره جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده، افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشته است.

مقامات ناتا به کیم گفتند: ماهواره جدید به طور رسمی از اول دسامبر پس از پایان فرآیند تنظیم دقیق ۷ تا ۱۰ روزه، عملیات شناسایی را آغاز خواهد کرد.

کیم جونگ اون در جریان بازدید از مرکز ناتا، بار دیگر به فعالیت‌های نظامی آمریکا برای توجیه توسعه این ماهواره و سایر قابلیت‌های نظامی کره شمالی اشاره کرد.

وی به طور خاص به ورود ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس کارل وینسون و زیردریایی هسته‌ای سانتافه به کره جنوبی در روز سه‌شنبه اشاره و بر لزوم نظارت دقیق و درک ماهیت «این دست رزمایش‌های امپریالیست‌های آمریکا و دست نشاندگان آن‌ها با شبکه ای از ماهواره ها» تاکید کرد.

کیم با اشاره به موفقیت اولین ماهواره شناسایی نظامی خود، گفت: در نشست آتی حزب حاکم کره شمالی، برنامه‌های پرتاب ماهواره بعدی خود در سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تامین امنیت «قابلیت شناسایی هوافضا برای نظارت بر کره جنوبی و اقیانوس آرام و هر نقطه در مجاورت آنها» مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دانیل پینکستون، مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه تروی مستقر در سئول، گفت: کره جنوبی به انتشار تصاویر مکان‌های حساس خود با دستیابی به قابلیت‌های ضدفضای و ضدموشکی بیشتر و تقویت همکاری با متحدان خود پاسخ خواهد داد.

پینکستون افزود: اقدامات پیونگ یانگ می تواند ـ|«نظامی سازی فضا» و همکاری سه جانبه سایبری و فضایی بین سئول، واشنگتن و توکیو را سرعت بخشد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که در برابر تهدیدات آمریکا و متحدانش، توانایی‌های تهاجمی‌تر و قاطعانه‌تری نشان می‌دهد.

پیونگ یانگ دوشنبه گذشته فروش احتمالی موشک‌های آمریکا به ژاپن و کره جنوبی را محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک شمرد که تنش در منطقه را افزایش داده و رقابت تسلیحاتی تازه‌ای ایجاد می‌کند.

با گذشت چندین دهه از جنگ جهانی دوم و جنگ کره (۱۹۵۳)، ارتش آمریکا همچنان حضور نظامی خود را در شرق آسیا از جمله کره جنوبی حفظ کرده است و گفته می‌شود که هنوز ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha