۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85299831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر صهیونیست: حماس به همه خواسته‌هایش رسید/توافق غزه تکرار اشتباهات گذشته

تهران-ایرنا- وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، آتش‌بس غزه را به نفع مقاومت فلسطین دانست و گفت: توافق غزه تکرار اشتباهات گذشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی پیامی در پیام رسان ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که توافق غزه تکرار اشتباهات گذشته است.

«تایمز اسرائیل» منظور بن گویر از اشتباهات گذشته را تبادل هزار اسیر فلسطینی از جمله «یحیی سنوار» رهبر فعلی حماس در غزه با یک اسیر صهیونیست اعلام کرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این پیام، پذیرش نظر مقاومت فلسطین برای تبادل بخشی از اسرای صهیونیست را غیرمنطقی دانست و گفت: هرگونه توافق آتش بس باید زمینه آزادی همه اسرا را فراهم می کرد.

بن گویر، توافق آتش بس کنونی را به نفع مقاومت فلسطین دانست و گفت: این آتش بس همان چیزی است که حماس می خواست.

وی ادامه داد که آزادی زنان و کودکان صهیونیست از نظر بین المللی به نفع مقاومت فلسطین است و گروه های مقاومت از مدت ها پیش خواهان تحقق آن بوده اند.

رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» گفت: حماس (به ازای آزادی زنان و کودکان صهیونیست)، به همه اهدافش از جمله دریافت سوخت، آزادی مبارزان فلسطینی، توقف عملیات نظامی و حتی (اعلام غزه به عنوان) منطقه پرواز ممنوع رسید.

بن گویر خواستار ادامه عملیات نظامی علیه مقاومت فلسطین برای وادار کردن آن به آزادی تمامی اسرای صهیونیست شد و گفت: همه گزینه های پیش روی (اسرائیل) در حال حاضر «بد» هستند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه نیز به شکست رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا اشاره کرده و گفته بود: ما ابتدا خواستار آزادی ۸۰ اسیر شده بودیم، بعد به ۷۰ اسیر هم راضی شدیم و حالا به ۵۰ اسیر هم راضی شده ایم. قبلا گفته بودیم که نباید غذا و سوخت وارد غزه شود، اما اکنون مردم این منطقه، هم به سوخت و هم به غذا دسترسی دارند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان مسائل سیاسی، پذیرش آتش بس و توافق تبادل اسرا را شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی و در حقیقت، عقب نشینی از مواضع گذشته این رژیم می دانند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه ای با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، مفاد این توافق را منتشر کرد.

یک رسانه صهیونیستی نیز از آزادی ۲۸۷ نوجوان و ۱۳ زن اسیر فلسطینی در چارچوب توافق آتش بس غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: ۲۸۷ نفر از ۳۰۰ اسیر فلسطینی که قرار است آزاد شوند، پسرانی هستند که ۱۸ سال یا کمتر دارند. بیشتر این افراد به خاطر شرکت در تظاهرات و پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر شده اند.

بر اساس این گزارش، ۱۳ نفر از افرادی که قرار است آزاد شوند، زنان مبارز فلسطینی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha