کنعانی مقدم: دیپلماسی دولت، طوفانی به نفع ملت فلسطین ایجاد کرد

تهران-ایرنا- تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره تحرکات دیپلماتیک دولت در دفاع از مردم غزه گفت: اقدامات شخص رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه از آغاز جنگ در غزه طوفانی را در صحنه بین‌الملل به نفع ملت فلسطین ایجاد کرد و سبب شد که مردم غرب که خود را متحد رژیم صهیونیستی می‌دانستند، به خیابان بیایند که این نشانه شکست رسانه‌ای و تبلیغاتی صهیونیست‌هاست.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره دلایل پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی گفت: شرایط حماس در غزه توسط رژیم صهیونیستی در شرایطی پذیرفته شد که نتانیاهو ابتدای جنگ اعلام کرده بود که تا زمان آزادی کامل اسرا و نابودی حماس، هیچ‌گونه گفت‌وگو و آتش‌بسی را قبول نداریم که این در عمل اعلام شکست رژیم صهیونیستی برابر حماس است.

این فعال سیاسی افزود: این آتش‌بس، برخلاف خواست و ادعای رژیم صهیونیستی برای زمین گذاشتن سلاح از سوی نیروهای حماس صورت گرفت. این توقف، بشردوستانه و به منظور ارسال کمک به مردم غزه صورت می‌گیرد و نمی‌تواند به معنای پیروزی رژیم صهیونیستی در حفظ نیروهای خود تلقی شود.

کنعانی مقدم تصریح کرد: این توقف بشر دوستانه فرصتی را برای ارسال کمک به مجروحان خواهد بود و تبادل اسرا، نقطه آغازین برای حل مسائل مردم فلسطین ارزیابی می‌شود.

وی در ارزیابی دلایل ایجاد اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی هم گفت: اسرائیل در طی عملیات طوفان‌ الاقصی در چند جبهه از جمله نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی و هم تبلیغاتی شکست خورد. تل‌آویو که همیشه درپی مظلوم‌نمایی بود در عمل مقابل حرکت ضدصهیونیستی و جنبش اجتماعی به نفع مردم فلسطین قرار گرفت. تمام رسانه‌های وابسته به این رژیم در برابر خون‌های به‌ناحق ریخته شده مردم غزه، شکست تاریخی خوردند و بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد.

دبیرسیاسی جبهه ایستادگی ادامه داد: مردم بسیاری از کشورهای غربی که خود را متحد رژیم صهیونیستی می‌دانستند، به خیابان آمدند و علیه جنایات و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی شعار دادند که این بزرگترین شکست رسانه‌ای و تبلیغاتی برای صهیونیست‌هاست.

کنعانی مقدم درباره تحرکات و اقدامات دیپلماتیک دولت سیزدهم در دفاع از مردم غزه، گفت: طوفان الاقصی، رعد و برقی را در وزارت خارجه و دولت سیزدهم ایجاد کرد. شخص رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دولت و وزارت خارجه در تماس‌های متعدد و دیدارهای خود در عمل طوفانی را در صحنه سیاسی و روابط بین‌الملل به نفع ملت فلسطین ایجاد کردند که یکی از نکات کارنامه مثبت دیپلماسی فعال و جهادی ما در دفاع از مردم فلسطین است.

این فعال سیاسی سخنرانی آیت‌الله رئیسی در نشست ریاض را تاریخی‌ترین سخنرانی میان همه کشورهای اسلامی و اعراب توصیف کرد و گفت: این سخنرانی حقیقت رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین را را بار دیگر به جهان یادآور شد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان مسائل سیاسی، پذیرش آتش بس و توافق تبادل اسرا را شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی و در حقیقت، عقب نشینی از مواضع گذشته این رژیم می‌دانند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه ای با تایید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، مفاد این توافق را منتشر کرد.

یک رسانه صهیونیستی نیز از آزادی ۲۸۷ نوجوان و ۱۳ زن اسیر فلسطینی در چارچوب توافق آتش بس غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: ۲۸۷ نفر از ۳۰۰ اسیر فلسطینی که قرار است آزاد شوند، پسرانی هستند که ۱۸ سال یا کمتر دارند. بیشتر این افراد به خاطر شرکت در تظاهرات و پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر شده اند.

بر اساس این گزارش، ۱۳ نفر از افرادی که قرار است آزاد شوند، زنان مبارز فلسطینی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha