۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85300001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: دستگاه‌ها، نگاه عمقی و راهبردی به مسائل فرهنگی داشته باشند

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول گفت: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی متاسفانه نگاه عمیق و راهبردی به مسایل فرهنگی ندارند و این موجب شده تا دستگاه‌های فرهنگی دچار روزمرگی شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام‌پور روز چهارشنبه در یکصد و چهل و هشتمین نشست شورای فرهنگی عمومی دزفول در دفتر امام جمعه این شهر افزود: دستگاه‌های فرهنگی در دزفول باید دارای هدفگذاری‌های مطالعه شده کوتاه، میان و بلند مدت مبتنی بر اولویت‌های جامعه باشند که این نگاه کمتر دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ یکی از مولفه‌های چالشی جامعه بشری امروز است که با توجه به اینکه نظام اسلامی نظامی فرهنگی است توجه به فرهنگ باید در کشور بسیار پررنگ‌تر از جاهای دیگر باشد.

حجت الاسلام بهرام‌پور اظهار کرد: کمبود اعتبار برای کارهای فرهنگی همیشه وجود داشته است ولی همین اعتبار موجود به دلیل نداشتن چشم انداز با روزمرگی هزینه می‌شود.

وی افزود: نداشتن برنامه و نگاه راهبردی موجب می‌شود که اعتبار جذب شده هم صرف روزمرگی ‌شود.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه نبود برنامه تدوین شده بلندمدت امکان ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی را سلب می‌کند، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی محلی برای هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی است.

دستگاه‌های فرهنگی دزفول باید دارای هدف گذاری باشند

حجت الاسلام بهرام‌پور بیان کرد: مجموعه فرهنگی در دزفول باید دارای هدف گذاری بلند مدت و برنامه چشم انداز بر اساس وظایف محوله باشد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی مساجد باید دارای چشم انداز باشد و مسیری برای سال‌های آینده مساجد دزفول ترسیم کند.

امام جمعه دزفول گفت: با توجه به ضرورت تشکیل کمیته‌های مختلف برای تدوین سندهای چشم انداز دستگاه‌های فرهنگی در دزفول، این کمیته‌ها به زودی ذیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: نشست های شورای فرهنگ عمومی دزفول باید کارشناسی و صریح باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha