نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

تهران-ایرنا- شهردار تهران، سخنگوی دولت، وزیر دفاع، وزیر کشور،‌ وزیر نفت،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کل بانک مرکزی ایران،‌ وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان انرژی اتمی،‌ وزیر راه و شهرسازی،‌ وزیر آموزش و پرورش،‌ وزیر بهداشت،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ رئیس سازمان محیط زیست امروز در حاشیه دولت پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، جلسه هیات دولت این هفته به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد. رئیس جمهور در این جلسه با ابراز رضایت از نتیجه گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رشد تولید، اعلام اتمام صف‌های تامین مالی برای تولیدکنندگان را خبری خوشحال کننده و در راستای تحقق وعده دولت در حمایت از تولیدکنندگان دانست.

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

گزارش ۵ عضو کابینه به رئیس جمهور

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گزارشی از عملکرد ۵ ماهه این وزارتخانه، از تهیه سند برنامه راهبردی بخش صنعت خبر داد وگفت‌: در حال حاضر ۲۰ ابر پروژه از جمله «برقی‌سازی حمل و نقل»، «پیشران‌های کشتی و هواپیما»، «قطار سریع‌السیر»، ‌ «نهضت پایش سرزمین و اکتشافات» و «خوشه بندی صنعت لوازم خانگی» در وزارت صمت در حال اجراست که به نتیجه رسیدن هر کدام از آنها، تحول بسیار بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به تشریح طرح این وزارتخانه برای تحت پوشش قرار دادن نوزادان شیرخواری که دارای سوء تغذیه هستند پرداخت و گفت: در این طرح ۱۲۵ هزار کودک در دهک‌های ۱ تا ۷ تحت پوشش قرار گرفته‌اند که از طریق سازوکار کالا برگ الکترونیکی ماهانه معادل یک میلیون تومان برای خانواده‌های دارای کودک دهک‌های ۱ تا ۵ و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های دارای کودک دهک‌های ۶ و ۷ اعتبار اختصاص داده خواهد شد که خانواده‌های این کودکان مجاز خواهند بود تا پایان ماه این میزان اعتبار را برای خرید کالاهای معین شده هزینه کنند.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش هم گزارشی از درخشش دانش‌آموزان المپیادی کشور ارائه کرد و گفت:‌ تیم المپیاد بین‌المللی نجوم جمهوری اسلامی ایران که با ۶ شرکت کننده به روسیه رفته بود، موفق به کسب ۶ مدال طلا در دومین المپیاد جهانی ستاره شناسی شد.

در ادامه محمد علی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در گزارشی از ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه فعال در کشور خبر داد که از آنها ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تن محصول تولید شده و برای ۲۷۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به تشریح برخی ویژگی‌های این لایحه پرداخت و گفت‌: از جمله تفاوت‌های عمده لایحه بودجه سال آینده باسنوات گذشته این است که این لایحه کاملا منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم و همچنین احکام قانونی آن تدوین شده، حجم آن نسبت به بودجه امسال یک چهارم و بر روی احکام کلیدی مورد نیاز تمرکز شده است.

اولین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

پس از جلسه هیات دولت، علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، ‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، احمد وحیدی وزیر کشور، ‌ جواد اوجی وزیر نفت، ‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی ایران، ‌ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، ‌ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، ‌ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، ‌ عین اللهی وزیر بهداشت، ‌عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، ‌علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست به جمع خبرنگاران آمدند و پاسخگوی سولات خبرنگاران شدند.

نرخ رشد اقتصادی نفت و گاز به ۲۵.۶ درصد رسید

جواد اوجی وزیر نفت با بیان اینکه براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ۱۹.۸ درصد است، عنوان کرد: این نرخ در سه ماهه دوم سالجاری برای گروه نفت و گاز ۲۵.۶ درصد است که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ۱۳۰ طرح و پروژه نفت و گاز به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار انجام شده، بیان کرد: در این دولت این حجم سرمایه‌گذاری شد و به بهره‌برداری رسید که ثمره رشد اقتصادی ۲۵.۶ درصد را شاهد هستیم.

تفکیک جنسیتی کتب درسی یک دروغ بزرگ است

اولین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش شایعه دخترانه و پسرانه کردن کتاب‌های درسی را یک دروغ بزرگ خواند و درباره مهمترین اقدامات این وزارتخانه برای کودکان با نیازهای ویژه گفت: امسال بیش از یک هزار گفتاردرمانگر و کاردرمانگر استخدام شدند.

جت آموزشی یاسین امروز برای اولین‌بار پرواز می‌کند

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع با اعلام اینکه تا ساعتی دیگر جت آموزشی یاسین اولین پروازش را آغاز می‌کند، گفت: این جت آموزشی نقش بسیار مهمی در چرخه آموزشی خلبانان ما دارد.

وی همچنین افزود: توان دفاعی کشور ما در مرحله‌ای است که می‌توانیم با قاطعیت بگوییم تهدیداتی که شاید سال‌های گذشته از سوی دشمنان مطرح می‌شد، الان دیگر از دستور کارشان خارج شده است چون می‌دانند به هیچ وجه نمی‌توانند جمهوری اسلامی را تهدید کنند و این بازدارندگی ایجاد شده است. رژیم صهیونیستی، توان مقابله با هیچ کدام از موشک‌هایی که داریم و توانمندی های موشکی که در سطوح مختلف داریم را ندارد.

کسی حق ندارد قانون را سلیقه ای اجرا کند

اولین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های کنسرت اصفهان گفت: در موضوع اجراهای فرهنگی و هنری به آن چه که صراحت قانونی است عمل خواهد شد و کسی حق ندارد سلیقه‌ای عمل کند.

وی افزود: در دولت سیاست ما سیاست واحدی است و این اصلا پذیرفته نیست که بخشی قانون را رعایت کند و بخش دیگری همکاری نکند چون دولت یک ید واحده است.

مترو پرند آماده افتتاح

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

علی‌رضا زاکانی شهردار تهران با اعلام این خبر که متروی پرند به زودی افتتاح خواهد شد، افزود: من زمان افتتاح را می‌دانم، اما اجازه دهید مسئولان امر آن را اعلام کنند.

وی درباره افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی بیان کرد: تاکسی‌های اینترنتی یک جنبه دو وجهی دارند. یک جنبه به وزارت صمت برمی‌گردد و یک جنبه هم به شهرداری‌ها. تا این وضعیت شفاف نشود و مسئولیت‌پذیری در قبال آنها به وجود نیاید ما با این نکات مواجهیم. اما اینگونه که می‌گویید چند برابر شده است این دیگر ظلم است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

توضیحات وحیدی درباره تذکر حجاب در مترو تهران

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

احمد وحیدی وزیر کشور درباره تذکر حجاب در مترو تهران، اظهار کرد: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم و تحت امر معروف و نهی از منکر ظاهرا توسط گروه های مردمی انجام می شود. کارشان در چارچوب امر معروف و نهی از منکر است. همه مردم برای این کاروظیفه دارند، ولی باید با ادبیات خوب و الفاظ خوب و صرفا تذکر لسانی انجام شود. در همین حد این گروه ها مجاز هستند.

عملیات خاکبرداری رآکتور نیروگاه کارون آغاز می‌شود

اولین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره آخرین روند پیشرفت ساخت نیروگاه کارون، گفت: نیروگاه‌ کارون در روزهای آینده، شاهد انجام عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی رآکتور خود خواهد بود و بزودی اولین بتن‌ریزی این مجموعه آغاز می‌شود.

اسلامی همچنین درباره احتمال بازگشت بازرسان ممنوع‌شده آژانس به ایران، تصریح کرد: باید از تکرار سیاسی این موضوع پرهیز شود. الان ۱۲۰ بازرس آژانس را تایید کرده‌ایم که به ایران وارد شوند و مجاز هستند تا آژانس از آنان به عنوان بازرس استفاده کند. با کسانی مخالفت کردیم که اولاً سال‌هاست به ایران نیامدند و در ثانی به موجب ماده ۹ اساسنامه ما این اختیار قانونی را داریم که بازرسی که آژانس معرفی می‌کند را بپذیریم یا نپذیریم.

حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت را با جدیت دنبال می کند به گونه ای که اکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کشور داریم، حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد. برنامه ما برای تحویل زمین در منطقه شهری در سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه است که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه محقق شده و شاید تا پایان امسال فراتر از این عدد باشد.

بذرپاش اضافه کرد: همین عدد در حوزه روستایی هدفگذاری شده تا ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تحویل متقاضیان شود که این کار اکنون در حال انجام است.

۱۰ همت به صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه می‌شود

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات هیات وزیران گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق، دو مصوبه به تصویب رسید؛ اول قرار شد برخی نیروگاه‌هایی که دولت به آن‌ها بدهی داشت، برای تسویه بدهی و مالیات‌هایی که آن‌ها باید به دولت پرداخت کنند، تهاتر صورت بگیرد و نیاز مالی از این محل مرتفع شود.

بهادری جهرمی افزود: علاوه بر این، هیات دولت با پیشنهاد وزارت نیرو برای ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی با قید دو فورت موافقت کرد تا بر این اساس، بخشی از بدهی‌ها به نیروگاه‌های برق و توانیر، با انتشار ۳۰ همت اوراق برطرف شود. مصوبه دیگر این هفته در راستای تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌های مختلف بود؛ هیأت وزیران موافقت کرد که معادل ۱۰ همت به منابع صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه شود.

سود سپرده بانکی تغییر نمی کند

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهانمحمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی، مسیر مبادلات بانکی میان ایران و عربستان را تسهیل‌گر روابط اقتصادی تهران- ریاض دانست و گفت که با قطعی شدن و به نتیجه رسیدن مذاکرات بانکی بین دو کشور نتیجه آن اعلام خواهد شد.

فرزین درباره اصلاح نرخ سود سپرده از سوی شورای پول و اعتبار هم گفت: نرخ سود سپرده ابلاغ شده است و بانک‌هایی که خارج از مقررات بانک مرکزی عمل می‌کنند، متخلف هستند و پرونده‌های آن‌ها به کمیته انضباطی بررسی می‌شود. دولت قصد تغییر در سود بانکی را ندارد.

وی درباره تخلف بانک‌ها در زمینه پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری گفت: درباره این وام‌ها یک تکلیف سالانه برعهده بانک‌ها گذاشته شده است و تا پایان سال نظام بانکی باید بتواند آن‌ها را اجرایی کند. تلاش ما این است که تکلیف تعیین شده، محقق شود و اگر بانکی تعهد خود را انجام نداده باشد، بررسی خواهد شد.

۶۴ درصد خدمات دستگاه‌ها از طریق پنجره ملی ارائه می‌شود

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات درباره پیوستن دستگاه ها به پنجره ملی اظهار داشت: براساس قانون دستگاه‌ها باید تا روز گذشته صددرصد خدمات خود را از طریق این پنجره ارائه می‌کردند. اکنون دستگاه ها به طور میانگین حدود ۶۳ تا ۶۴ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه می‌کنند. از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم هر چه سریع‌تر به این تکلیف عمل کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هر سه‌شنبه جلسات نظارتی با حضور معاون اداری استخدامی رئیس جمهور و معاون برنامه بودجه برگزار می شود و علت عمل نکردن دستگاه ها به تکالیف شان را بررسی می‌کنیم.

دلیل کمبود شیرخشک

نخستین واکنش دولت به مصوبه بازنشستگی و گلایه وزیر ارشاد از لغو کنسرت اصفهان

بهرام عین‌اللهی هم درباره علت کمبود شیرخشک اظهار داشت: علت کمبود شیرخشک، مابه التفاوت بالای قیمت آن در داخل با کشورهای همسایه بود که به قاچاق آن منجر شد.

وی یادآورشد: میزان قاچاق شیرخشک به خصوص به کشورهای همسایه و مصارف غیرموردی در قنادی ها و جاهای دیگر زیاد بود و به همین دلیل شیرخشک زیر دو سال را با همان قیمت قبل به داروخانه ها تحویل دادیم.

اجرای قانون جدید بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مصوبه مجلس پیرامون بازنشستگی گفت: منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان از کسورات قانونی کارمندان و شاغلین در بخش خصوصی و عمومی تامین می شود با توجه به افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق ها که در چارچوب مقررات و شاخص های بین المللی ۶ نفر حقوق بگیر به یک نفر بازنشسته می باشد، به شدت کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha