استاندار: صادرات فارس به نام این استان ثبت شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به روند رو به رشد صادرات این استان گفت: ضرورت دارد که صادرات محصولات تولیدی فارس به نام این استان ثبت شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک کشور در شیراز افزود: امروز بخش عمده‌ای از صادرات مربوط به فارس از طریق سایر گمرکات کشور انجام و به نام همان گمرکات ثبت می‌شود در صورتی که وقتی محصول تولیدی متعلق به فارس است صادرات آن نیز باید به اسم فارس انجام شود.

وی، بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم‌ به همین سبب باید در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب شود تا تمام صنایع کشور و معادن موظف شوند ۳۰ درصد از درآمد خالص خود را در صنایع پایین دستی یا صنایع مرتبط با آن سرمایه گذاری کنند.

او اظهار کرد: در زمینه های مختلف با توجه به وجود ظرفیت های متعدد، ایجاد ارزش افزوده برای صنایع معدنی و صنعتی امری اجتناب ناپذیر است که تحقق آن علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق تولید را در پی دارد.

استاندار فارس همچنین خواستار بروزرسانی و تامین تجهیزات گمرک مستقر در فرودگاه شیراز شد و افزود: علاوه بر این، گمرک فرودگاه لامرد نیز می بایست توسعه و گسترش یابد.
ایمانیه ادامه داد: با توجه بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای درآمد سازی استان و کشور نقش بسزایی دارد می بایست بصورت ویژه دیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha