پولادمردان ایران در مسیرفتح قله جهانی

تهران- ایرنا- مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان با رقابت سه نماینده ایران در اوزان ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم پیگیری خواهد شد که نتایج آن می‌تواند به مسیر فتح قله جهانی منجر شود.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل زارع نخستین نماینده ایران خواهد بود که گام به تخته رقابت خواهد گذاشت. وی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد و رقابت سختی را با حریفان خود دارد.

در گروه A مسابقات دسته ۱۰۲ کیلوگرم، هشت وزنه بردار از کشورهای گرجستان، ترکیه، ایران، چین تایپه، سوئیس، مکزیک، ارمنستان و آمریکا حضور دارند. زارع با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم یکی از مدعیان این دسته به شمار می‌رود.

کاراپتیان از ارمنستان با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم مدعی اصلی فتح سکوی نخست این دسته به شمار می‌رود. این وزنه بردار ارمنی همچنین رکورددار جهانی سه حرکت دسته ۱۰۲ کیلوگرم است.

مسابقات دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی جوانان جهان از ساعت ۱۲ به وقت محلی آغاز می‌شود.

آریا پایدار و کوروش زارع دیگر نمایندگان ایران هستند که امروز و ساعت ۱۸ به وقت مکزیک به روی تخته رقابت خواهند رفت. زارع و پایدار در گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه خواهند زد.

در این دسته ۱۱ پولادمرد از کشورهای ایران، گرجستان، ترکیه، نیوزلند، چین تایپه، مکزیک، آذربایجان، اوکراین و بلاروس حضور دارند.

رکورد ورودی آریا پایدار ۳۶۰ کیلوگرم و رکورد ورودی زارع ۳۵۰ کیلوگرم است. اونور دمیرسی از ترکیه و روبانوسکی از اوکراین با رکورد ورودی ۳۶۵کیلوگرم در جایگاه اول این جدول قرار دارد.

رکورد یکضرب جوانان جهان در این دسته با ۱۹۵ کیلوگرم در اختیار هوزا بوهدان از اوکراین است. همچنین اکبر ژورائف ازبکستانی با مهار ۲۲۵ کیلوگرم دوضرب و ثبت مجموع ۴۱۷ کیلوگرم رکورددار است.

کسب نتایج مطلوب در این ۲ وزن می‌تواند ایران را در مسیر فتح قله قهرمانی جوانان جهان قرار دهد. تاکنون پنج وزنه‌بردار ایرانی به روی تخته رفتند که حاصل کار آنان کسب ۲ مدال طلا و یک برنز توسط علیرضا نصیری در دسته ۹۶ کیلوگرم بود. پنج وزنه بردار ایرانی امتیازات لازم را برای نتایج تیمی کسب کردند.

همچنین ایلیا صالحی پور و امیرمحمد سلیمانی موفق شدند رکورد نوجوانان آسیا را در دسته های ۸۱ و ۸۹ به نام خود ثبت کنند.

فردا پنجشنبه و در آخرین روز از این پیکارها طاها نعمتی و علیرضا یوسفی در دسته فوق سنگین به روی تخته رقابت خواهند رفت. این ۲ پولادمرد جوان امید اول ایران برای فتح سکوهای اول و دوم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha