۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85300175
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واحدهای اقدام ملی مسکن کاشان در کمترین زمان تحویل داده می‌شود

کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان در خصوص زمان تکمیل واحد های اقدام ملی مسکن گفت: این واحدها در صورت پرداخت سهم آورده متقاضیان در کمترین زمان تحویل داده می شود.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی چهارشنبه شب در نشست با مجمع مطالبه گران شهرستان کاشان گفت: تاکنون ۲۳۰ متقاضی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ پرداخت و ۲۰۰ نفر بین ۴۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده اند.

وی اظهار کرد: در بخش مربوط به اقدام ملی مسکن شهر کاشان که طبق آن باید ۱۴۵۵ واحد مسکونی احداث شود، در سال ۱۳۹۹ و در دولت دوازدهم از عده ای مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بدون انجام هیچ گونه اقدامی گرفته شده بود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: در دولت قبل بدون تامین زمین، تغییر کاربری و آماده سازی، افرادی ثبت نام و مبلغی به حساب دولت قبل ریخته بودند؛ در آن زمان به افراد گفته شده بود که با ۲ میلیارد ریال صاحب خانه می شوید. دولت سیزدهم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اقدامات لازم برای آماده سازی مجموعه ۱۴۵۵ واحدی شهر کاشان را شروع کرد و کمیسیون های مرتبط برگزار و به نخاله برداری،تسطیح و آماده سازی رسید و در تاریخ ۲۵ مرداد سال ۱۴۰۱ قرارداد با پیمانکار منعقد شد.

زارعی گفت: هم اکنون که ۱۵ ماه از زمان انعقاد قرارداد با پیمانکار گذشته مجموعه ۱۴۵۵ واحدی اقدام ملی مسکن کاشان به مرحله ای رسیده که بعضی از بلوک ها به سقف هشتم رسیده و بعضی از بلوک ها تا طبقه چهارم به مرحله سفت کاری رسیده است.

وی افزود:هر متقاضی باید تا این مرحله ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال آورده داشته باشد در حالی که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده دارد. دولت باید سه میلیارد ریال تسهیلات وارد کرده باشد که ۲ میلیارد ریال را وارد کرده و تعهدات دولت انجام شده اما تعهدات مردم هنوز به طور کامل اجرا نشده و با همین وضعیت بدهی به پیمانکار نداریم.

وی اظهار کرد: اگر آورده مردم هم وارد شود این طرح خیلی زود تکمیل می شود،بنا داریم تا بهمن ماه سال آینده این واحدها تحویل متقاضی شوند. باید متقاضی را ترغیب کنیم که نسبت به اجرا و پرداخت سهمش سریعتر اقدام کند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: در کاشان۲۷ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند؛ ۱۱ هزارو ۵۰۰ نفر متقاضی احراز شرایط شده اند و برای پنج هزار نفر زمین تامین شده و برای بقیه هم زمین در حال تامین است.

زارعی گفت:در همه شهرهای اقماری کاشان شامل نیاسر،مشکات،قمصر و برزک زمین تامین شده،۱۲۸ زمین تک واحدی به متقاضیان در اقدام ملی در شهرهای اقماری شهرستان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، طرح «اقدام ملی مسکن» به منظور احداث واحد های مسکونی در سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور آغاز شد، در کاشان در سال ۱۳۹۹ از متقاضیان مبلغی دریافت و اما اقدامی برای اجرایی شدن طرح در آن سال صورت نگرفت، این طرح شامل پنج مرحله است، با اهتمام دولت سیزدهم از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مرحله نخست اجرای طرح اقدام ملی مسکن کاشان آغاز شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha