پلیس برای رونق اقتصادی در بنادر، کنار گمرکات است

آستارا - ایرنا - رئیس پلیس گمرک امنیت اقتصادی فراجا گفت: در راستای تسهیل صادرات، واردات و رونق اقتصادی با گمرکات کشور همراه و هم صدا هستیم در عین آنکه نظارت خود را هم داریم.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قدمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آستارا اظهار کرد: اساس تشکیل و راه اندازی پلیس گمرک امنیت اقتصادی در فراجا کنترل سیستمی غیرمانع است، ما به دنبال کنترل فیزیکی نیستیم ضمن آنکه رضایت تجار و بازرگانان برای ما مهم است و با این اقدام هزینه های اضافی به مردم و آنها کم می شود، ولی در کنار آن از نظارت خود غافل نخواهیم بود و بر آن تاکید داریم.

سرهنگ قدمی تاکید کرد: در دوره جدید فرماندهی ناجا اقدامات و تلاش های ما شدت یافته است و با محوریت سامانه ها و گسترش زیرساخت ها در گمرکات کشور درصدد تقویت تجارت هستیم.

وی با بیان اینکه طبق اذعان مسئولان گمرک درآمدها افزایش یافته است، گفت : این امر در واقع نشان می دهد بخشی از آن به جهت اقدامات پیشگیرانه پلیس بوده است.

وی با تشکر از همکاری گمرکات بیان کرد:‌ این مجموعه در تلاش است تا اگر در جایی فسادی صورت می گیرد از بین برود و در این راستا با سازمان بنادر هم تعامل می کنیم تا تجارت سهل شده و رونق گیرد.

رئیس پلیس گمرک اقتصادی فراجا اظهارکرد:‌ بر عملکرد همکارانمان نظارت داریم و ضمن شناسایی زمینه های فساد و رویه های آن در خصوص رفع آن نیز گام های عملی و اساسی برمی داریم.

وی گفت: با نشست هایی که با تجار و بازرگانان آستارا داشتیم، مشکلات آنها را بررسی کردیم و امیداست با کمک مسئولان شهرستان، استان گیلان و کشور برای رونق اقتصادی آستارا گام های عملی و خوبی برداریم و ما نیز قول می دهیم هر اقدامی که بدین منظور لازم باشد انجام دهیم.

قدمی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که به دنبال سر و سامان دادن به آنها هستیم، کارت های بازرگانی غیر، اجاره ای و یک بار مصرف است که با پیگیری های سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت به موضوع ورود کرده ایم و در پی اجرای صحیح قانون هستیم.

وی تاکید کرد: باید از اقدامات سلیقه ای پرهیز شود و طبق مسیری که قانون مشخص کرده عمل شود و ما نیز اینگونه عمل خواهیم کرد و کسانی که خلاف قانون اقدامی را صورت می دهند باید منتظر برخورد قانونی پلیس باشند.

رئیس پلیس گمرک اقتصادی فراجا اظهارکرد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وصول مالیات در سال گذشته و امسال افزایش چشمگیری داشته است و این به سبب همکاری و همیاری پلیس با این سازمان است.

وی تصریح کرد: براساس شرح وظایفی که برای ما تعریف شده است، پلیس امنیت اقتصادی کشور در راستای پیش بینی، پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی تلاش می‌کند و از هیچ اقدامی هم فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: پلیس گمرک یکی از زیرمجموعه‌های پلیس امنیت اقتصادی فراجاست که این پلیس در مبادی رسمی ورودی و خروجی کالا در کشور مستقر شده و از سال ۹۸ طبق دستور عملی که دولت تصویب کرده است در راستای جلوگیری از مفاسد اقتصادی با گمرکات کشور همکاری می کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha