۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85300297
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازگشت امید به روستاهای یزد با همت بسیجیان

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85300297
کبری دانشی
بازگشت امید به روستاهای یزد با همت بسیجیان

یزد- ایرنا - جهاد امیدآفرینی، خدمت و جهاد تبیین، سه رویکرد اصلی بسیج و سپاه در مناطق محروم است که غبار محرومیت را از چهره روستاها کنار می زند.

به گزارش ایرنا، امیدآفرینی و ارتقای کارآمدی نظام از جمله دستاوردهای مهم اجرای طرح های محرومیت زدایی در کشور است .

امیدآفرینی در ذهن مردم از کارآمدی نظام نشأت می گیرد و امروز سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به عنوان بخشی از ماموریت مهم خود بنا دارند که با رفع محرومیت، امیدآفرینی کرده و نشان دهند که نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای کارآمدی لازم بوده و می تواند موانع را برطرف نماید.

فعالیت‌ها و رویکردهای محرومیت زدایی بسیج بارقه‌های امید را در دل مردم و به ویژه روستاها و مناطق محروم زنده کرده و بسیج امروز در قلوب ملت ایران جا دارد و توانسته به عنوان یک الگو در کشور نقش آفرینی کند.

بسیج امروز در بدنه و متن مردم حضوری فعال و اثرگذار دارد و در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات مناطق محروم از هیچ فرصت و لحظه ای دریغ نمی کند و فلسفه وجود بسیج حمایت از مستضعفان و با مردم بودن است.

تلاش در عرصه محرومیت زدایی و کمک به رفع مشکلات مردم، چند سالی است که در قالب انجام فعالیت های جهادی و به همت نیروهای بسیج، نمود بیشتری پیدا کرده است. از برپایی اردوهای جهادی و ارائه خدمات در روستاها و نقاط محروم گرفته تا کمک به مردم در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله که بی مزد و منت انجام می شود.

در استان یزد اقدامات خوبی در راستای محرومیت زدایی انجام شده بطوریکه استاندار یزد، فعالیت ‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) را نقطه عطف و تحولی در راستای محرومیت زدایی در سطح استان، دانست و گفت: این قرارگاه در سطح ملی با محوریت سپاه، بسیج و مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و... در راستای ایجاد توسعه متوازن در سطح کشور شکل گرفته است.

بازگشت امید به روستاهای یزد با همت بسیجیان

مهران فاطمی در نشستی با اشاره به تنش آبی در تعدادی زیادی روستاها و آبرسانی سیار با تانکر به این مناطق گفت: دولت در این زمینه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را در دستور کار قرار داد و اکنون پروژه های آبرسانی به تعدادی از روستاهای استان در حال انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی بوده و عملیات آن با سرعت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه دولت برای آبرسانی به روستاهای استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ روستای دیگر استان هم عملیات اجرایی شبکه آب آن ها آغاز شده و از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان، آبرسانی به روستاها است.

اجرای ۲۳ هزار طرح عمرانی و فرهنگی توسط سپاه الغدیر یزد

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار طرح عمرانی، فرهنگی و برنامه‌ در راستای محرومیت زدایی در استان و خارج از استان با صرف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی اجرا شد.

بازگشت امید به روستاهای یزد با همت بسیجیان

"سردار حسبن زارع کمالی" با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات دولتی و قرارگاه محرومیت زدایی، مردم و خیران برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها مساعدت قابل توجهی کرده اند افزود: ساخت مسکن، آبرسانی، اشتغال و کارآفرینی، حوزه کشاورزی و امور مختلف فرهنگی و خدمات رسانی اهم فعالیت های انجام شده در استان بوده است.

وی با تشریح برخی از طرح‌های اجرا شده در سال گذشته تصریح کرد: در مجموع ۸۵۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اجرایی شده است که به طور متوسط برای هر پروژه ۴۷۳ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۷۷ طرح با هزینه بیش از ۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی، ۱۹۰ طرح در زمینه امنیت غذایی و کشاورزی با ۹۰ میلیارد ریال و ۱۴۳ طرح مختلف عمرانی با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال از جمله طرح های اجرا شده است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد همچنین گفت: ۹۸ طرح با صرف بیش از ۳۰ میلیارد ریال در عرصه اشتغال و کارآفرینی، ۶ هزار و ۸۱۲ برنامه با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال در حوزه‌ توزیع بسته‌های معیشتی، جهیزیه، البسه و پوشاک، نوشت افزار و موارد مختلف در استان اجرا شده است.

جهاد امید آفرینی همراه با جهاد تبیین

"سردار زارع کمالی "با بیان اینکه جهاد امیدآفرینی همراه با جهاد محرومیت‌زدایی و جهاد تبیین باید محور اصلی حرکت و اقدام بسیجیان در استان باشد افزود: بیان خدمات نظام همراه با کار مخلصانه برای مردم موجب امید آفرینی بین اقشار مختلف جامعه و جوانان است.

وی با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی و با تهدید نرم و فرهنگی خود به دنبال امید زدایی مردم هستند ادامه داد: بسیجیان در کنار سایر مردم باید برای شکست اهداف دشمنان باید دارای برنامه و تلاش لازم باشند.

این مسئول به مهمترین اقدامات و رویکرد بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: محرومیت زدایی و جهاد تبیین موجب ایجاد اعتماد و امید در جامعه و برای تقویت آن بیش از قبل نیاز به تلاش مضاعف است.

جهاد امیدآفرینی همراه با جهادمحرومیت‌زدایی و جهاد تبیین باید محور اصلی حرکت و اقدام بسیجیان در استان باشدزارع کمالی از همکاری اقشار مختلف مردم و مسئولان به مجموعه سپاه و بسیج قدردانی کرد و گفت: خدمت به مردم باید همیشه محور باشد و کمک به اقشار جامعه کاری مهم، ارزشمند و نوعی عبادت است.

وی اضافه کرد: باید بنحو مناسب اقدامات نظام و انقلاب اسلامی برای مردم و جوانان اطلاع رسانی شود که موضوعی مهم و ضروری است.

همکاری۹۰۷ گروه جهادی در محرومیت‌زدایی استان

فرمانده سپاه الغدیر یزد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تاکنون ۹۰۷ گروه جهادی مردمی متشکل از اقشار مختلف تشکیل شده که در راستای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی، سالانه ماموریت خود را داوطلبانه در استان انجام می‌دهند.

زارع کمالی افزود: گروه‌های جهادی داوطلبانه برحسب نیاز در محرومیت‌زدایی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف همکاری دارند.

وی ادامه داد: حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف با روحیه جهادی و انقلابی با همکاری خوب مسئولان و دستگاه‌های مختلف جزو رسالت و برنامه محوری گروه‌های جهادی مردمی در استان یزد است .

ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق محروم / تشکیل ۵۸۵ صندوق قرض الحسنه

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه به برخی از اقدامات گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق محروم جزو موارد مهمی است که شروع شده و با همکاری برخی دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه با اجرای جهاد تبیین و امیدآفرینی است که نقشه دشمنان در جنگ تمام عیار ترکیبی علیه نظام منجر به شکست می‌شود. گفت: تاکنون ۵۸۵ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با حضور و عضویت اقشار مختلف مردم به خصوص بسیجیان در استان تشکیل شده است.

سردار زارع کمالی افزود: این صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف جلب کمک‌های مردم و خدمت به اقشار مختلف و توسعه برنامه‌های فرهنگی و عمرانی تشکیل شده است .

وی با قدردانی از همکاری خیران و همراهی مسئولان در مناطق مختلف و پایگاه‌های مقاومت بسیج ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از افراد مختلف در مناطق استان عضو صندوق‌های قرض‌الحسنه هستند.

این مسئول در ادامه محور اصلی فعالیت بسیج و سپاه را در استان، جهاد محرومیت زدایی، امید آفرینی و جهاد تبیین ذکر کرد که با همکاری مردم و بسیجیان انجام می‌شود.

زارع کمالی بیان کرد: جلب مشارکت‌ هرچه بیشتر مردم در چهار محور اصلی شامل حرکت‌های جهادی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و محرومیت‌زدایی جزو برنامه‌های اساسی و ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی گفت: سه قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی و جهادی در استان راه‌اندازی شده و سالانه بر حسب ضرورت با همکاری مردم و مسئولان فعالیت دارد.

۱۳۰ میلیارد تومان صرف آبرسانی به روستاهای استان یزد شد

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه از محل منابع دولتی و خیران در سال‌جاری صرف جهاد آبرسانی به مناطق مختلف روستایی استان شد.

بازگشت امید به روستاهای یزد با همت بسیجیان

سرهنگ " علی اصفر سلمانی " افزود: در این مدت، آبرسانی به روستاهای دهستان تنگچنار مهریز، محمدآباد شهرستان یزد و روستاهای مختلف شهرستان خاتم انجام شد.

وی به اهمیت جهاد آبرسانی به مناطق روستایی استان با همکاری دولت و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: این جهاد با همکاری گروه‌های جهادی تا پایان سال در برخی از مناطق ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: سه طرح بزرگ جهاد آبرسانی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان خاتم، روستاهای اردکان در منطقه عقدا و همچنین در شهرستان ابرکوه نیز ادامه دارد.

سلمانی بیان کرد: جهاد تبیین، محرومیت زدایی و امید آفرینی با همکاری و عضویت گروه‌های مردمی و جهادی از اقشار مختلف و همراهی مسئولان دولتی جزو برنامه محوری بسیج سازندگی سپاه الغدیر است.

وی گفت: تشکیل و برگزاری مستمر اردوهای جهادی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف محرومیت زدایی با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان و بسیجیان عضو پایگاه‌های محلات از دیگر برنامه‌های اساسی بسیج سازندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha